بجستان_ یکی از زیباترین جاذبه های بجستان می تواند کویر بکر و زیبای آن باشد که نزدیکترین کویر به مرکز استان نیز است ولی این جاذبه گردشگری، مغفول و ناشناخته مانده است.

کویر بجستان گنجی که ناشناخته مانده است

به گزارش خبرنگار قدس انلاین، کویر بجستان زیباترین جاذبه ای که در شناخت آن و استفاده از جاذبه های زیبای آن در جهت جذب گردشگر و استفاده از جاذبه های تفریحی و گردشگری مغفول مانده ایم.

در حالی که نگاه ما تا کنون به کویر گرما، خاک و باد، نمک و آب شور و بلا استفاده بودن آن بوده و احساس می کرده ایم دیگر هیچ نداریم ولی واقعیت این است که کویر گنجی ناشناخته و ارزشمند است که می توانیم از این سرمایه گرانبها در جهت ارتقاء علمی دانش آموزان و دانش جویان و تفریحات سالم استفاده و علاوه بر درآمد زایی در جهت ایجاداشتغال نیز استفاده کنیم.

تپه های شنی و زمینهای دق و حوضچه های نمک و شبهای صاف کویر هر کدام می تواند ساعتها گردشگران را در فضایی سالم و بدور از استرس و اظطراب و با آرامش کامل به خود مشغول و از آن بهره برداری صحیح و اصولی نمایند.

قاسم حیدری، عضو انجمن فیلم و عکس شهرستان وکارشناس هوا فضا و آگاه به علم نجوم و ستاره شناسی آلودگی نوری کویر یونسی را که به هیچ وجه رعایت مقررات و اصول علمی در شهرها و روستا های اطراف کویر رعایت نشده را یکی از معضلات مغفول ماندن کویر زیبای یونسی دانست که کمک و یاری مردم و مسئولان برای احیاء و از بین بردن موانع احیاء پایگاه رصد ستارگان را لازمه کار دانست که بتوانیم از این گنج ارزشمند بهره برداری شایسته نماییم.

حمید رضا احیایی بجستانی، شهروند بجستانی مقیم کانادا در سفر ایام نوروزی به این طبیت زیبا با ابراز تاسف از فضای بوجود آمده در جهت تخریب این طبیعت بکر و زیبا گفت: شهرداری و فرمانداری لازم است در جهت ایجاد پایگاههای اسکان گردشگران و تامین مایحتاج مراجعین با تمامی امکانات تلاش و همکاری نموده و شرایط مناسب و مساعدی را فراهم نمایند.

احیایی با ابراز تاسف و نگرانی از دپوی زباله ها در مسیر این فضای زیبای گردشگری وآتش زدن لاستیکها و از بین بردن اکوسیستم گفت: چگونه گردشگری را از وسط زباله های ساختمانی و این محیط نا سالم بوجود آمده عبور دهیم و به او احساس ارامش و امنیت دهیم و او رااز جاذبه های زیبای کویری با اطلاع کنیم لذا شایسته است در یک بسیج همگانی مسئولان محلی و شهرستان دست به دست هم داده و از این گنج پنهان بهره برداری بهینه و سالم نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.