گیلان- مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان،با اشاره به رشد ۵۶ درصدی فروش فیلم‌های نوروزی در استان نسبت به سال گذشته،گفت: فروش حاصل از بلیت‌های ارائه شده به مخاطبان سینما، بالغ بر دو میلیارد و ۳۹۸ میلیون ریال بوده است.

رشد ۵۶ درصدی فروش فیلم های نوروزی در گیلان

به گزارش قدس انلاین به نقل از ارشاد اسلامی گیلان ،فیروز فاضلی ،با اشاره به روند رو به رشد استقبال شهروندان گیلانی از سینما در سال‌های اخیر، اظهار کرد: سینماهای گیلان در نوروز امسال، بیش از سی هزار نفر مخاطب داشت که امیدواریم این روند فرهنگی در سال جدید ادامه یابد.

وی با اشاره به رشد ۵۶ درصدی فروش فیلم‌های نوروزی در استان نسبت به سال گذشته،گفت:فروش حاصل از بلیت‌های ارائه شده به مخاطبان سینما در نوروز ۹۷، بالغ بر دو میلیارد و ۳۹۸ میلیون ریال بوده است.

این مقام مسئول،با بیان اینکه ۶ فیلم سینمایی «بلوک ۹ خروجی ۲»، «به وقت شام»، «فیلشاه»،«لاتاری»،«لونه زنبور» و «مصادره» طی نوروز امسال در سینماهای گیلان اکران شد، تصریح کرد:فیلم سینمایی «لاتاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان با فروش ۸۳۵ میلیون ریالی در صدر جدول فروش نوروزی استان قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد:«لونه زنبور»با ۶۶۸ میلیون ریال،«مصادره» با ۴۲۷ میلیون ریال و «به وقت شام» با ۳۹۷ میلیون ریال فروش به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای ۹ سینمای فعال با ۱۰ سالن است،خاطرنشان کرد:اگر چه چهره سینماهای گیلان با افزایش مخاطب نسبت به سال‌های گذشته دگرگون شده و رقم مخاطبان افزایش یافته است،اما رونق پایدار نیاز به آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی دقیق دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.