سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری گفت که حمله اسرائیل به فرودگاه تیفور سوریه با فعالیت تروریستی داعش در منطقه همراه شده است.

زاخارووا: حمله اسرائیل به فرودگاه تیفور با فعالیت تروریستی داعش در منطقه همراه شده است

به گزارش قدس آنلاین، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری خود اعلام کرد که فیلم‌هایی وجود دارد که نشان دهنده فریب کاری افراد مسلح در سوریه است.

وی افزود: پزشکان و کارشناسان روس مکان‌هایی که حمله شیمیایی ادعا شده انجام شده را بازرسی کردند اما هیچ دلیلی که نشان دهد در آنجا حمله شیمیایی روی داده را مشاهده نکردند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: غرب نمی‌خواهد تحلیل‌های واقعی ما را درباره فریب کاری‌ها در خصوص حمله شیمیایی ادعایی را بشنود.

وی گفت: کارشناسان روس آماده تضمین امنیت کارشناسان سازمان منع اشاعه تسلیات شیمیایی در سوریه را دارند.

زاخارووا افزود: ترامپ از اخبار ساختگی در کشورش انتقاد می‌کند اما این اخبار درباره سوریه را باور می‌کند. مسکو به دنبال تشدید اوضاع در سوریه نبوده اما از اتهامات دروغین علیه دمشق حمایت نخواهیم کرد.

وی گفت: حمله اسرائیل به فرودگاه تیفور با فعالیت تروریستی داعش در منطقه همراه شده است. جهان باید با جدیت به عواقب تهدیدات علیه سوریه فکر کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: گروه داعش نتیجه سیاست‌های نامشروع واشنگتن بوده که علیه عراق به کار گرفته شد.

وی افزود: بیانیه‌های تهدیدآمیز ایالات متحده در حالی صادر می‌شود که آن‌ها هیچ مدرک یا تصویری از انجام چنین حمله‌ای در اختیار ندارند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت مسکو به دنبال افزایش تنش در مسئله سوریه نیست و خواهان آن است که این مسئله از مسیر دیپلماتیک حل و فصل شود.

شنبه شب همانطور که وزارت دفاع روسیه از هفته‌ها پیش پیش‌بینی کرده بود، معارضین مستقر در شهر در آستانه آزادسازی «دوما» ناگهان اعلام کردند که یکی از محلات این شهر مورد حمله شیمیایی قرار گرفته است.

کشورهای غربی از جمله آمریکا، فرانسه و انگلستان پیش از هرگونه تحقیق درباره این حادثه دولت سوریه را به دست داشتن در این حمله متهم و تهدید کرده‌اند که ممکن است به زودی علیه دمشق دست به اقدام نظامی بزنند.

دولت سوریه با رد ادعای کشورهای غربی، تأکید کرده که حادثه دوما بهانه‌ای برای آغاز اقدام نظامی علیه دولت سوریه و حمایت مستقیم از تروریست‌هاست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.