مشهد-رئیس شورای قضایی خراسان رضوی تأکید کرد: مدیران خاطی باید عذرخواهی کرده و استعفا دهند.

مدیران خاطی باید عذرخواهی کرده و استعفا دهند
به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین مظفری در مراسم تجلیل از جانبازان و ایثارگران گفت: به دلیل عدم پایبندی برخی مسئولان به تعهدات شرعی و وظایف قانونی خود مجبور به ورود به برخی از عرصه ها هستیم.
رئیس شورای قضایی خراسان رضوی تأکید کرد: ناچار به ورود به برخی از عرصه ها هستیم- مدیران خاطی باید عذرخواهی کرده و استعفا دهند
به گزارش روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی حجت الاسلام والمسلمین مظفری در مراسم تجلیل از جانبازان و ایثارگران گفت: به دلیل عدم پایبندی برخی مسئولان به تعهدات شرعی و وظایف قانونی خود مجبور به ورود به برخی از عرصه ها هستیم.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در مراسم تجلیل از جانبازان و ایثارگران مجموعه قضایی خراسان رضوی در مجتمع قضایی ولایت مشهد گفت: افتخار می کنیم که بیش از پانصد خانواده معزز ایثارگر، شاهد و جانباز در میان ما حضور دارند و این حضور موجب افزایش معنویت موجود در دستگاه قضایی خواهد بود و این در حالیست که هرگز نمی توانیم دین خود نسبت به شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده معزز آنها را ادا کنیم.
وی افزود: هرچند این عزیزان و خانواده آنها هیچگونه توقعی نداشتند و بر سر عزیزترین سرمایه خود با خدا معامله کردند اما همه در قبال این بزرگواران مسئول هستیم و بزرگترین مسئولیت ما به ویژه مسئولان؛ تلاش در جهت محقق آرمانهای انقلاب و اهداف متعالی شهدا، جانبازان و ایثارگران است.
رئیس شورای قضایی خراسان رضوی گفت: هرجا ما از آرمانهای امام (ره)، انقلاب، شهدا و منویات مقام معظم رهبری «مد ظله العالی»فاصله گرفته ایم؛ دچار آسیب شدیم و هر کجا با تکیه به مردم بزرگوار و برای خدمت و کسب رضای خداوند گام برداشتیم موفق شدیم.
وی با گرامیداشت روز جانباز و پاسدار، انقلاب اسلامی را امتداد قیام عاشورا دانست و افزود: دشمنان از آنجا که نتوانستند قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا را خاموش کنند به دنبال تخریب و کم رنگ کردن آن بوده و هستند و در مسأله مشابه در مورد انقلاب اسلامی نیز چنین رویکردی از سوی دشمنان هستیم به این معنی که در حالیکه دشمن از براندازی فیزیکی و سخت افزاری نظام ناامید شده به دنبال ایجاد انحراف و تضعیف کشور از مسیر اصلی خود؛ از طریق ایجاد استحاله به وسیله جنبش نرم افزاری است و در این مسیر ارزشها، هنجارها و افکار عمومی در نوک پیکان تهاجمات دشمن قرار گرفته اند.
وی با ابراز تأسف از انفعال و عدم مسئولیت پذیری برخی از مسئولان در قبال ناهنجاری های اخیر گفت: دستگاه قضایی برخلاف میل خود و به دلیل عدم پایبندی برخی مدیران به تعهدات شرعی و قانونی خود به ناچار مجبور به ورود به برخی عرصه ها می شود؛ حال آنکه نظارت در حوزه مسائل فرهنگی برعهده متصدیان امر می باشد.
وی افزود: علی رغم تذکرات متعدد به مسئولان امر در زمینه اخذ تعهد با هدف تضمین امنیت و رعایت شئون شرعی و موازین قانونی از برگزارکنندگان مراسمات؛ متأسفانه شاهد سهل انگاری در این زمینه هستیم و نتیجه این سهل انگاری ها وقوع اقدامات هنجارشکنانه و خلاف ارزشها و جریحه دار شدن افکار عمومی است.
وی خاطر نشان کرد: هیچ کس با برگزاری جشن و شادی در چارچوب شرع و قانون مخالف نیست بلکه ما با هنجارشکنی و رفتارهای خلاف شرع و قانون مخالفیم و ورود دستگاه قضایی از سر احساس و تکلیف و وظیفه و نقص در عملکرد سایر دستگاهها است.
حجت الاسلام والمسلمین مظفری افزود: در حالیکه دلسوزان، مؤمنان، شهروندان، نماینده معزز ولی فقیه در استان، علما و بسیاری از بزرگان از اقدام شجاعانه و قاطعانه دستگاه قضایی در برخورد با این هنجارشکنی تقدیر کردند؛ شاهد اعلام مواضع قابل تأمل از سوی برخی مسئولان بودیم. در حالیکه در سایر کشورهای چنانچه مسئولی بر خلاف مصالح جامعه عمل کند از مردم عذرخواهی می کند و استعفا می دهد. وی افزود: انتظار داشتیم مدیران ارشد استان با این مسئله مواجهه صحیح و برخورد قاطعی می داشتند و حتی مسئولان امر به احترام افکار عمومی ضمن عذرخواهی استعفا می کردند.
رئیس شورای قضایی خراسان رضوی ماه معظم شعبان را فرصتی مغتنم برای طاعت و عبادت و آماده شدن برای بندگی در ماه رمضان دانست و افزود: انشاء الله همه ما بتوانیم در کنار طاعات و عبادت فرصت خدمت صادقانه به مردم داشته باشیم تا گوشه ای از دین خود را به جانبازان، شهدا، ایثارگران ادا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.