همدان - استاندارهمدان در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی پویانمایی با بیان اینکه امسال جشنواره‌ و رویدادهای مهمی در استان همدان اتفاق خواهد افتاد، اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که نخستین جشنواره در همدان برگزار می‌شود.

مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی پویانمایی در همدان

به گزارش قدس آنلاین، محمدناصر نیکبخت جشنواره پویانمایی در همدان با مشارکت سازمان صدا و سیمای کشور و استانداری در همدان برگزار می‌شود، افزود: در این رویداد بزرگ استان همدان میزبان میهمانان مختلف از اقصی نقاط کشور است.

استاندار از تأسیس دانشکده هنرهای دیجیتال در همدان خبر داد و گفت: این دانشکده از مهرماه دانشجو می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه باید افق توسعه در همدان روبه رشد و تعالی باشد، تصریح کرد: باید تاریخ بلند همدان را به همکان معرفی کنیم و این بهترین فرصت برای شناساندن استان همدان به گردشگران است.

وی با بیان اینکه در آبان‌ماه همدان میزبان ۱۸۰ گردشگر واز کشورهای مختلف است، عنوان کرد: تمام رویدادهایی که در همدان در حال شکل‌گیری است بدون جهت نیست چراکه همدان تاریخ بلند و مردان بزرگی را در خود پرورش و به دنیا معرفی کرده است.

نیکبخت با بیان اینکه همدان شرایط مناسبی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی دارد، گفت: همدان دارای ۱۸۰۰ جاذبه گردشگری است که هر یک از این جاذبه‌ها مربوط به دوره‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه همه باید برای جذب گردشگر و تبلیغ آن کار کنیم، بیان کرد: امید است این جشنواره با مدیریت خوب در استان به اجرا درآید و بتواند جاذبه‌های گردشگری را به میهمانان معرفی کند.

استاندار همدان با بیان اینکه با پیگیری‌های به عمل آمده مجوز تأسیس دانشکده هنرهای دیجیتال در همدان گرفته شده است، یاداور شد: این دانشکده از مهرماه دانشجو می‌پذیرد.

وی با تأکید بر اینکه استان همدان به عنوان قطب انیمیشن کشور به حساب می‌آید، خاطرنشان کرد: در هیچ نقطه‌ای از کشور چنین جوانان توانمندی دیده نمی‌شود و همه اینها باعث افتخار استان است.

ارسال ۱۰۱۱ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی پویانمایی در همدان

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان از ارسال یک‌هزار و ۱۱ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی پویانمایی در همدان خبر داد و گفت: نخستین جشنواره پویانمایی ۱۵ اردیبهشت ماه در همدان برگزار می‌شود.

مهدی دهقان‌نیری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه همدان؛ نخستین برگزارکننده جشنواره پویانمایی در کشور است، اظهار کرد: همدان به عنوان پایلوت انیمیشن در کشور شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه به لحاظ اقدامات صورت گرفته هم به لحاظ کمی و کیفی هنرمندان همدان چندین قدم از دیگران جلوتر بودند، افزود: موفقیت‌های خوبی در استان توسط افراد هنرمند به دست آمده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان با بیان اینکه کلید برگزاری این جشنواره در خردادماه زده شد و با حمایت استاندار این موضوع با تهران انعکاس یافت، تصریح کرد: حدود پنج ماه گذشته فراخوان این جشنواره داده شد و تیزهای مختلف در زمینه ارائه شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون یک‌هزار و ۱۱ موضوع و اثر از سراسر کشور تحویل دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، یادآور شد: آثار در ۹ رشته دسته‌بندی و در دو مرحله داوری شدند.

دهقان‌نیری با بیان اینکه ۳۰۳ اثر به بخش مسابقه راه یافتند که این تعداد مربوط به ۲۵۰ هنرمند در حوزه‌های مختلف بود، عنوان کرد: داوری جشنواره تا پایان فروردین‌ماه ادامه داشت و آثار برگزیده به بخش نهایی راه یافتند.

وی با بیان اینکه در این جشنواره ۴۰ تندیس و ۴۰ لوح تقدیر در بخش‌های مختلف به برگزیدگان اهدا خواهد شد، تصریح کرد: جشنواره پویانمایی از ۱۵ اردیبهشت‌ماه آغاز و ۱۷ به کار خود پایان می‌دهد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان با بیان اینکه مراسم‌های مختلفی چون پرواز آرزوها از جمله برنامه‌ها خواهد بود، یادآورشد: در مراسم افتتاحیه با حضور میهمانان کشوری و استانی برگزار و در اختتامیه با سخنرانی رئیس صدا و سیما در سالن شهدای استانداری به کار خود پایان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در مراسم افتتاحیه از ۲۰ خانواده شهید و و انقلابی تجلیل می‌شود، عنوان کرد: در روز دوم و سوم ۹ پنل آموزشی برای میهمانان در دهکده گنجنامه در نظر گرفته شده است.

دهقان‌نیری با بیان اینکه ۹ پنل آموزشی بر اساس فراخوان و موضوعات ساختاری است، ادامه داد: با توجه به رویداد گردشگری «همدان؛ ۲۰۱۸» باید بتوانیم این استان را به گردشگران داخلی و خارجی به بهترین شکل ممکن معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۳ اثر در ۴۲ سالن سینما و محل اجرا پخش می‌شود، خاطرنشان کرد: در این مراسم در بخش مردمی داوری کدوکان و ماران را داریم و در نهایت به برگزیدگان جوائزی اهدا می‌شود.

 مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان با بیان اینکه در افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره از چند نفر اساتید بارز پویانمایی کشور و نیز تعدادی از مفاخر و برگزیدگان همدانی تجلیل به عمل خواهد آمد، تصریح کرد: با تلاش همه همکاران همدان به عنوان قطب انیمیشن در کشور معرفی شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.