جوین_ فرماندار شهرستان جوین در آستانه سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به خراسان رضوی برای افتتاح فاز اول فولاد جوین و شروع به کار فاز دوم، مهمترین مطالبات مردم را ارتقاء محورهای مواصلاتی اعلام کرد.

رسیدگی به محورهای ارتباطی مطالبه مردم جوین از رئیس جمهور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فرماندار شهرستان جوین در محل کشت صنعت جوین گفت: در آستانه سفر رئیس جمهور به استان خراسان رضوی و شهرستان جوین برای افتتاح فاز اول فولاد اسفنجی و شروع عملیاتی فاز دوم فولاد که به طور مستقیم و غیرمستقیم برای حدود ۵۰۰۰ نفر شغل ایجاد می کند، مردم مطالبات دیگری از رئیس جمهور خود دارند.  

حسین جمشیدی  خاطر نشان کرد: سفر ریاست جمهوری  به مناطق محروم  آشنایی آنان با عقب ماندگی هارا نمایان می سازد، تا فرامین اضطراری صادر نمایند، که ارمغانی برای مردم است.   

وی یاد آور شد:  یکی از مهمترین مطالبات مردمی نگاه ویژه رئیس جمهور به محورهای ارتباطی شهرستان جوین است که در دهه ۶۰ احداث شده که در آن زمان این محور ارتباطی شاهد تردد وسایل نقلیه به ندرت بوده و بعد ازگذشت ۴ دهه و افزایش بی رویه وسایل نقلیه در محورهای ارتباطی از نظر فیزیکی تغییری رخ نداده است.  

جمشیدی تصریح کرد: قبل از ارتقاء این منطقه به شهرستان راه وترابری شهرستان سبزوار خدمات راهداری را عهده دار بوده، سپس برای ارتقاء راه و ترابری شهرستان اسفراین مقداری از راههای ارتباطی زیر نظر اسفراین قرار گرفته و مدتی نیز زیر نظر مشهد بوده است واخیرا در چارت سازمانی جدید وضعیت مشخصی ندارد وحمل ونقل جاده ای شهرستان جوین مانند توپ فوتبال دست به دست می چرخد.  

نایب رئیس شورای شهر نقاب گفت: محورهای ارتباطی شهرستان جوین که در آن زمان از شهر وشهرستان در این مناطق خبری نبود و راههای ارتباطی برای روستاها ایجاد شده بود و امروز شهرستان های جوین، جغتای، جاجرم، خوشاب و گرمه با محوریت شهرستان جوین و کریدور ارتباطی استان های خراسان شمالی، گلستان، مازندران و سمنان به وجود آمده است.  

علی اصغر وکیلی تاکیدکرد: از آقای رییس جمهور می خواهیم این وضعیت را درک کنند و برای ارتقاء محور های ارتباطی شهرستان جوین فرمان ویژه صادر کنند، که واقعا این وضعیت اسفبار برای مردم شهرستان های فوق الذکر غیر قابل تحمل است.  

وی خاطر نشان کرد: ترافیک سنگین در محور ارتباطی شهرستان جوین به سبزوار با راه اندازی فولاد و افزایش وسایل نقلیه سنگین برای جابجایی محصولات فولاد مزید بر علت شده و حوادث را افزایش داده است، به گونه ای که تلفات ناشی از حوادث جاده ای در کوتاه مدت دور از انتظار است.  

وکیلی اظهار داشت:خواسته مردم افزایش همزمان تمامی امکانات است، نه این که کارخانه فولاد احداث شود بدون اینکه زیرساخت ها فراهم شود، اگر در وضعیت محورهای مواصلاتی تغییراتی ایجاد نشود مشکلات مردم روز به روز افزایش می یابد.  

رئیس شورای شهرستان جوین گفت:  کارخانجات قند، اسید سیتریک، جمکو و فولاد که روزانه وسایل نقلیه بی شماری برای حمل و نقل محصولات این کارخانجات بدون در نظر گرفتن وسایل نقلیه سبک در این محورها تردد می کنند، نیاز به ایجاد بزرگراه دارد.  

عباس آبادی خاطر نشان کرد:  مردم در انتظار اقدام اساسی وبنیادی هستند،  هرچند که اخیرا در تغییرات چارت سازمانی وزارت راه و شهر سازی شهرستان جوین از داشتن اداره حمل و نقل جاده ای و شهرسازی نیز محروم شده است و وقتی برای محورهای ارتباطی متولی در شهرستان نباشد، باید مطالبات مردمی از طریق رسانه ها برای مسئولین باز گو شود.  

وی یاد آور شد: انتظار می رود مطالبات به حق مردم در سفر رئیس جمهور به منطقه، راه گشای حل مشکلات مردم شهرستان جوین باشد. نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی که در رکاب رئیس جمهور هستند، این مطالبات را به رئیس جمهور  یاد آوری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.