اصفهان-معاون آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه اصفهان گفت: همزمان با سراسر کشور حوزه های علمیه استان اصفهان برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ از مقاطع متوسطه، دیپلم و دانشگاهی برای دوره‌های بلند مدت و کوتاه مدت (سفیران هدایت) تا نیمه مردادماه سال‌جاری ثبت‌نام می‌کند.

آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه استان اصفهان همزمان با سراسر کشور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین محسن جلالی صبح دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت آغاز پذیرش سراسری حوزه های علمیه اصفهان برگزار شد، اظهارکرد: دوره های تحصیلی حوزه های علمیه با اهداف آموزشی و پژوهشی و تربیتی و تهذیبی برگزار می شود که در بخش آموزشی و پژوهشی مباحثی همچون فراگیری علوم پایه و مقدماتی، فهم عمیق علوم و معارف اسلامی بر اساس قرآن و مکتب اهل بیت(ع)، تولید علم و اندیشه ناب اسلامی، پرورش اندیشمندان و اساتید حوزه و جواجع اسلامی، تامین نیازهای معنوی جوامع اسلامی و تأمین نیازهای فرهنگی و پژوهشی مورد توجه است.

وی ادامه داد: دوره های آموزشی به صورت کوتاه مدت و بلند مدت وجود دارد که دوره کوتاه مدت(سفیران هدایت) شامل دو مقطع پنج سال تحصیل و پنج سال تبلیغ تعریف شده و برای آنها سه مدرسه در شهرهای رهنان، خمینی شهر و حبیب‌آباد در نظر گرفته شده است.

معاون آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه اصفهان افزود: دوره بلند مدت حوزه های علمیه شامل آموزش بلند مدت در چهار سطح تحصیلی از جمله مقدماتی و سطح یک و مقاطع تکمیلی در سطوح دو، سه و چهار تعریف شده است.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان ۳۷ مدرسه در نظام بلند مدت فعالیت می کنند که ۱۲ مدرسه در شهر اصفهان و ۲۵ مدرسه در شهرستان ها است، خاطرنشان کرد: در مجموع ۴۰ مدرسه در نظام بلند مدت و کوتاه مدت وجود دارد.

حجت الاسلام جلالی یادآور شد: مدرسه شهید طباطبایی‌نژاد در منطقه زینبیه نیز ویژه حفظ قرآن است و این مدرسه افراد جدیدالورود که زمینه حفظ قرآن را داشته باشند را پذیرش می کند.

وی آخرین مهلت ثبت نام از داوطلبان را ۱۵ مردادماه سال ۹۷ از طریق سایت اینترنتی www.hozeh.com اعلام کرد و افزود: آزمون مرحله نخست پذیرش  حوزه علمیه اصفهان روز هفتم اردیبهشت ماه، همزمان با حوزه‌های علمیه سراسر کشور، در اصفهان برگزار شد و نتایج آن در تاریخ پنجم خرداد سال‌جاری در سایت معاونت آموزش و پژوهش به نشانی اینترنتی www.esf-hozeh.com قابل مشاهده است.

معاون آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه اصفهان گفت: مدیران حوزه‌های علمیه کشور بر امر جذب جوانان مستعد و توانمند، به منظور تربیت عالمان و مبلغان دینی شاخص، تاکید دارند، به همین دلیل در امر پذیرش، علاقه‌مندان ورود به حوزه  با حساسیت  خاصی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.