اصفهان- رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان برای احیای زاینده رود در صف مطالبه‌گران هستند.

شهرداری و شورای شهر اصفهان در صف مطالبه‌گران احیای زاینده رود

فتح ‌اله معین در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین تاکید کرد: تامین آب از اختیارات شهرداری و شورا خارج است، اما با برگزاری چندین جلسه پی در پی با تمام دست اندرکاران تامین آب، برای رفع مشکلات به وجود آمده از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی شهر اصفهان یکی از دغدغه های شورای پنجم است، تصریح کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری تعداد ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اضافه می شود تا کمکی به نوسازی ناوگان و کاهش آلودگی هوا باشد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت تکریم ارباب رجوع، گف: برای تکریم ارباب رجوع تلاش می کنیم و اعتقاد داریم تکریم ارباب رجوع صرفا قرار دادن تعدادی صندلی در راهروها نیست، بلکه پاسخگویی در کوتاهترین زمان و کاهش دفعات مراجعات شهروندان است.

وی گفت: از جمله اقدامات شورای پنجم این بود که هیچ پروژه ای بدون تامین اعتبار آغاز نشود تا زمان بهره برداری پروژه ها طولانی نباشد و مردم در اجرای پروژه ها کمترین آسیب را متحمل شوند.

معین با بیان اینکه عملیات احداث خط دو متروی اصفهان در سال جاری آغاز شده است، افزود: امسال برای اجرای این خط اعتباری افزون بر ۸۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، اعتباری که در تاریخ شهرداری اصفهان اختصاص حتی نیمی از این مبلغ برای مترو سابقه نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: تامین اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی خطوط مترو به کاهش زمان بهره برداری منجر می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: تمام تلاش مدیریت شهری اصفهان احداث خط دو مترو از زینبیه تا میدان امام حسین(ع) ظرف ۵ سال است.

وی در ادامه با بیان اینکه مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان برای احیای زاینده رود در صف مطالبه گران هستند، اظهارکرد: تامین آب از اختیارات شهرداری و شورا خارج است، اما با برگزاری چندین جلسه پی در پی با تمام دست اندرکاران تامین آب، برای رفع مشکلات به وجود آمده از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

رفع موانع و مشکلات BRT در دستور کار

معین تصریح کرد: تلاش استاندار اصفهان برای جلوگیری از برداشت های غیرمجاز ستودنی است، البته قول احیای رودخانه زاینده رود و دایمی شدن جریان آب در این شاهرگ حیاتی اصفهان را از زبان رییس جمهور شنیدیم که امیدواریم محقق شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری تلاش می کنیم حجم ترافیک خودروهای شخصی را کاهش دهیم، خاطرنشان کرد: شبکه حمل ونقل عمومی در معابر فرعی شهر اصفهان با استفاده از شبکه میدل باس ها گسترش می دهیم تا هر فردی که از خانه خارج می شود با طی کردن کوتاهترین مسیر به حمل ونقل عمومی دسترسی پیدا کند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه خط یک سامانه اتوبوس های تندروی شهر اصفهان روزانه ۶۰ نفر را جابه جا می کند، گفت: در صدد رفع موانع و مشکلات BRT هستیم.

وی با تاکید بر محله محوری پروه ها و برنامه های شهری، افزود: تلاش می کنیم مشکلات مردم در محله های شهر را برطرف و رسیدگی به فضای سبز محلات، بهبود وضعیت نظافت و ایجاد امکانات فرهنگی را در سال ۹۷ دنبال کنیم.

معین تاکید کرد: در بخش پروژه های بزرگ، خط دو و سه قطارشهری را به صورت جدی دنبال می کنیم تا در موعد مقرر تحویل دهیم.

وی به بسته های تشویقی ساخت و ساز که در سالهای گذشته از سوی شهرداری اصفهان برای نوسازی بافت فرسوده و رونق ساخت و ساز در نظر گرفته می شد، اشاره و تصریح کرد: سال گذشته بسته های تشویقی ساخت و ساز تا ۱۵ اسفند در سه بازه زمانی با سه نرخ متفاوت اجرا شد، امسال نیز بررسی این موضوع انجام می شود و از سه ماهه دوم سال برنامه ها را اعلام خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.