بیرجند- مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان جنوبی از غبارروبی و عطرافشانی بیش از ۲ هزار مسجد در شهرها و روستاهای استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این کار با هدف آمادگی برای پذیرایی از روزه‌داران در دهه نکوداشت مساجد انجام می‌شود.

بیش از ۲ هزار مسجد در استان خراسان جنوبی غبارروبی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام روح‌الله نوری صبح امروز در حاشیه مراسم غبارروبی مساجد استان خراسان جنوبی که به نمایندگی در مسجد قبای مهرشهر بیرجند برگزار شد اظهار داشت: امروز همزمان با هفته تکریم و نکوداشت مساجد، غبارروبی بیش از ۲ هزار مسجد در شهرها و روستاهای استان خراسان جنوبی با حضور گروه‌های مختلف مردم و مسئولان آغاز شد.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان جنوبی گفت: غبارروبی مساجد با هدف آمادگی برای پذیرایی از روزه‌داران در دهه نکوداشت مساجد که ۱۰ روز پایانی ماه شعبان است انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در صدر اسلام مساجد محور تمام برنامه‌های مختلف بوده است و این محوریت باید به مساجد بازگردد.

نوری اظهار داشت: در دهه نکوداشت مساجد باید در کنار نظافت، بازسازی و نوسازی مساجد برای احیا نقش و جایگاه مساجد فرهنگ‌سازی کرد و ایجاد نشاط معنوی و زمینه‌سازی برای استقبال شایسته از ماه مبارک را در دستور کار قرار داد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان‌جنوبی نیز در این حاشیه برگزاری این مراسم با اشاره به سامانه ملی سجا گفت: ۶۱۶ کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان فعال هستند که تمامی آن‌ها در سامانه ملی سجا ثبت نام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام ابراهیم سبزه‌کار بیان کرد: سامانه جامع آمار و اطلاعات مساجد (سامانه سجا) با هدف ساماندهی کانون‌های مساجد راه‌اندازی شده که مشخصات کانون‌ها در این سامانه ثبت می‌شود و این امر در راستای صرفه جویی در زمان و هزینه بسیار اثرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: خراسان‌جنوبی پیشتاز در ثبت نام کانون‌های مساجد در سامانه جامع آمار و اطلاعات مساجد (سامانه سجا) است و ۶۰ درصد کانون‌های مساجد استان روستایی و ۴۰ درصد شهری هستند که تاکنون مشخصات یک هزار و ۵۰۰ عضو از کانون‌های فرهنگی، هنری در این سامانه ثبت شده است.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.