کرج- نایب رییس اسبق فدراسیون دوچرخه سواری با ابراز تاسف از امکانات سخت افزاری و اعتبارات اندک فدراسیون دوچرخه سواری گفت: بودجه سالیانه دوچرخه سواری ایران به اندازه هزینه نگهداری تابلوهای تبلیغات محیطی لیگ فوتبال ایران هم نیست.

بودجه دوچرخه سواری به اندازه نگهداری تابلوهای تبلیغاتی فوتبال هم نیست

مجید مجیدزاده در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: در حالی که کشورهای مختلف تلاش می کنند با ارتقا امکانات سخت افزاری خود اعم از پیست و تجهیزات مورد نیاز در رشته دوچرخه سواری ارتقا پیدا کنند اما در کشورمان این رویه دنبال نمی شود.

وی افزود: ما از داشتن یک پیست چوبی استاندارد در کشورمان محروم هستیم وحال انتظار داریم در جمع کشورهای مدال آور آسیایی همچنان خود را حفظ کنیم.

پیشکسوت اسبق دوچرخه سواری ایران با بیان اینکه دیگر کشورها بیکار ننشسته اند و در حال تقویت خود در این رشته مدال آور هستند گفت: کسب مدال در مسابقات مختلف قاره کهن بسیار سخت شده و ما در این سالها در کسب مدال روند نزولی داشته ایم.

مجید زاده با تاکید براینکه بودجه اندک سالانه فدراسیون کفاف نیازهای این رشته را نمی دهد گفت: سالانه اردوها و مسابقات مختلفی در کشور برگزار می شود که هزینه بر است با این حال بودجه فدراسیون بسیار اندک است وعملا برای اجرای طرح های توسعه ای و فعالیت های ریشه ای زیربنایی اعتباری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در شرایط موجود باید مشارکت بخش خصوصی و روش های جدید جذب سرمایه را در این ورزش دنبال کرد گفت: تقویت امکانات سخت افزاری دوچرخه سواری اعم از پیست و دوچرخه در کنار به کارگیری مربیان مجرب  وبهره گرفتن از دانش مربیان خارجی برای این ورزش یک ضرورت است وباید به سمت آن حرکت کنیم.

سرپرست تیم ملی اعزامی کشورمان به مسابقات جهانی جوانان ۲۰۱۷در ادامه گفت: وزارت ورزش وکمیته ملی المپیک باید به رشته دوچرخه سواری به عنوان یک ورزش مدال آور نگاهی ویژه داشته باشند و حداقل ها برای این ورزش را مهیا کنند.

وی با تاکید براینکه در سایر رشته های دوچرخه سواری اعم از جاده نیز شرایط خوبی حاکم نیست گفت: به دلیل کمبود امکانات شرایط تمرینی دوچرخه سواران در استان هابا مشکل روبرو است و فقدان اسکورت و فضاهای مناسب تمرینی سالانه مخاطرات زیادی را برای دوچرخه سواران ایجاد کرده است.

مجید زاده در پایان با هشدار در خصوص آینده این رشته ورزشی گفت:روال شکل گیری قهرمانان دوچرخه سواری در ایران از آموزشگاه ها بوده در حالی امروز کمتر خانواده ها فرزندان خود را ترغیب به دوچرخه سواری وفعالیت در آن می کنند لذا اجرای طرح های ویژه استعدادیابی و اجرای طرح هایی برای ترغیب نونهالان ونوجوانان به این ورزش یک ضرورت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.