اهواز_ طرح تکریم و غبارروبی مساجد به منظور استقبال شایسته از ماه مبارک رمضان در ۱۴۰۰ مسجد خوزستان اجرا شد.

اجرای طرح تکریم و غبارروبی مساجد در ۱۴۰۰ مسجد خوزستان

به گزارش  قدس آنلاین، مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: امسال دهه تکریم غبارروبی مساجد از ۱۷ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۶ این ماه انجام می‌شود.
علیرضا عباسی درخصوص اهداف دهه تکریم و غباروبی مساجد، افزود: ترغیب به مشارکت مردم در برنامه‌های مساجد، ایجاد نشاط معنوی و زمینه‌سازی استقبال شایسته از ماه مبارک رمضان، تلاش برای معرفی و الگوسازی مساجد نمونه، ارتقاء سطح کیفیت فعالیت مساجد، توجه به اهمیت تقویت بنیاد خانواده با محوریت مسجد و تقویت این دو عنصر به عنوان دو نهاد مؤثر در تربیت از اهدافی است که در این حوزه دنبال می‌شود.
وی تصریح کرد: از تعداد ۱۴۰۰ مسجد در سطح استان که برنامه تکریم و غبارروبی را در دهه منتهی به ماه مبارک رمضان انجام می‌دهند، ۱۵۰ مسجد در اهواز هستند.
عباسی گفت: برنامه تکریم مساجد شامل آذین‌بندی و نظافت فضای داخلی مساجد، شستشوی فرش‌ها، غبارروبی صحن و شبستان مساجد، ارتقاء وضعیت و کیفیت وضوخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی مساجد است. این برنامه‌ها با کمک برخی دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که می‌توان از ظرفیت آنها در آذین‌بندی و نظافت مساجد استفاده کرد مثل شهرداری‌ها و بهداشت مناطق انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.