قدس آنلاین: دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای نخستین بار در رتبه بندی مرکز علوم و فناوری لایدن هلند جای گرفت.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد به رتبه بندی جهانی لایدن وارد شد

به گزارش قدس آنلاین، معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در رتبه بندی لایدن که ازورود دانشگاه علوم پزشکی مشهد به رتبه بندی جهانی لایدن سال ۲۰۰۷ انجام می گیرد دانشگاه های جهان فقط بر اساس مقالات ISI  ارزیابی می شوند و یک دانشگاه برای اینکه در این رتبه بندی پایش شود بایستی حداقل یک هزار مقاله ISI در سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ در مجلاتCORE در WEB OF SCIENCE  داشته باشد که این موضوع؛ رتبه بندی را از سایر نظام های جهانی رتبه بندی متمایز می سازد.

دکتر محسن تفقدی افزود: بر اساس این رتبه بندی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد در شاخص اثرگذاری (Impact)، در حوزه موضوعی Biomedical Sciences & Health  در بین دانشگاه های آسیا موفق به کسب رتبه ۱۲۶ و در کل جهان رتبه ۴۶۴  را اخذ کرده است.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کلیه گرایش های علوم در شاخص اثر گذاری، رتبه ۹۲۵ در جهان و رتبه ۳۲۸ در بین دانشگاه های آسیا را کسب کرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: شاخص اثر گذاری بر اساس تعداد استنادات داده شده به مقالات دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

دکتر تفقدی گفت: همچنین دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانست در شاخص همکاری( Collaboration ) در حوزه موضوعی Biomedical Sciences & Health رتبه جهانی ۵۱۳  و آسیایی ۱۳۵ و در کلیه گرایش های علوم  در شاخص همکاری، رتبه ۹۱۵ در جهان و رتبه  ۳۱۷ را در  دانشگاههای آسیا بدست آورد.

وی افزود: شاخص همکاری( Collaboration ) نیز بر اساس تعداد مقالات دانشگاه با همکاری یک یا بیشتر از یک نویسنده از دانشگاه های دیگر و دانشگاه های خارج از کشور است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیش از این نیز توانسته است در رتبه بندی QS نیز حضور یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.