مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: هم اکنون عملیات اجرایی گازرسانی به ۶۱۷ روستای خراسان رضوی برای بهره مندی ۸۱ هزار و ۷۲۱ خانوار در حال انجام است.

گازرسانی به ۶۱۷ روستای خراسان رضوی
سید حمید فانی، با بیان اینکه در سال گذشته ۸۷ کیلومتر شبکه شهری و یک‌هزار و ۶۲۱ کیلومتر شبکه گاز روستایی احداث شده است، بیان کرد: همچنین از مجموع ۴۸ هزار و ۷۰۱ انشعاب نصب شده در این مدت، ۶ هزار و ۸۸۷ سهم شهری و ۴۱ هزار و ۸۴۱ انشعاب نیز سهم روستایی بوده است.

وی ادامه داد: در بخش اشتراک‌پذیری نیز ۱۰۲ هزار و ۴۵۱ مشترک جدید جذب شرکت گاز شده که از این تعداد ۵۱ هزار ۳۰۵ مشترک شهری و ۵۱ هزار ۱۴۶ مشترک نیز سهم روستایی استان شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی افزود: به جهت افزایش تعداد اشتراک پذیری در سال گذشته، ۹۴ هزار و ۶۱۶ خانوار جدید تحت پوشش گازرسانی قرار گرفته‌ که از این جهت مجموع دو میلیون و ۱۶۵ هزار خانوار استان تحت پوشش خدمات گازرسانی قرار گرفته است.

فانی با بیان اینکه  ۱۲ هزار و ۷۸۳ مشترک صنعتی در استان تحت پوشش شرکت گاز است، عنوان کرد: از این تعداد ۱۵۰۱ مشترک صنعتی عمده و ۱۱ هزار ۲۸۲ مشترک جزء محسوب می شوند

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته، ۱۱ میلیارد و ۷۴۵ میلیون مترمکعب گاز در بخش های مختلف مصرف شده است، تصریح کرد: از این مقدار مصرف شده، ۳ میلیارد و ۶۸۴ میلیون مترمکعب سهم پنج نیروگاه بزرگ استان و ۴ میلیارد و ۶۲۲ میلیون مترمکعب در بخش خانگی، عمومی و تجاری مصرف شده است. از این جهت در همین مدت کارخانجات بزرگ فولاد و سیمان به انضمام سایر صنایع استان نیز بالغ بر ۲ میلیارد و ۶۷۰ میلون مترمکعب گاز در این بخش مصرف کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با تاکید بر لزوم جایگزینی گاز طبیعی به جای بنزیل و گازوئیل در حمل و نقل های شهری به جهت آلایندگی کمتر در این سوخت، افزود: از مجموع میزان گاز مصرفی استان در سال گذشته بالغ بر ۷۶۹ میلیون مترمکعب نیز به بخش حمل و نقل(CNG) تخصیص یافته است.

فانی با اشاره به اینکه پروژه گاز رسانی به شهر بار در حال انجام است، بیان کرد: در حال حاضر از مجموع ۲۵۵۴ روستای واجد شرایط استان، ۱۷۹۹ روستا با جمعیتی بالغ بر ۴۲۴ هزار ۸۳۹ خانوار از نعمت گاز برخوردار بوده، همچنین عملیات اجرایی گازرسانی به ۶۱۷ روستا نیز در حال اجر است. از این جهت در بخش شهری نیز ۷۳ شهر واجد شرایط که ۷۲ شهر از نعمت گاز بهره‌مند و پروژه گازرسانی به شهر بار به عنوان تنها شهر واجد شرایط فاقد بهره‌مندی از نعمت الهی گاز نیز در حال انجام است.

وی در خصوص برنامه‌های سال جاری، عنوان کرد: تکمیل پروژه‌های در دست اجرا و گازرسانی به ۱۷۰۰ مورد صنعت را از برنامه‌های مهم سال ۹۷ شرکت گاز استان خراسان رضوی محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در سال گذشته شاهد رشد بی نظیر خدمات گازرسانی در استان بوده به طوری که هر ۱۲ ساعت یک روستا گازرسانی همچنین در ۱۲ ساعت دیگر نیز عملیات گازرسانی به یک روستا آغاز شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.