قدس انلاین : مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: گستره طرح بین المللی ترسیب کربن در این استان به ۴۱۴ هزار هکتار افزایش یافت.

طرح ترسیب کربن در خراسان رضوی به ۴۱۴ هزار هکتار افزایش یافت

علیرضا صحرایی روز یکشنبه افزود: اجرای پروژه بین المللی تعمیم ترسیب کربن در خراسان رضوی درسال ۱۳۹۲ در گستره ۲۰۹ هزار هکتار از اراضی هشت روستای شهرستان بجستان با جمعیت چهار هزار و ۲۳۵ نفر آغاز شد.

وی اظهار کرد: طرح ترسیب کربن با هدف تثبیت شن های روان و حرکت ریزگردها، حفظ پوشش گیاهی و جلوگیری از افزایش مهاجرت روستائیان اجرا می شود و احیای مراتع، اجرای طرحهای آبخیزداری، توسعه جنگل و ایجاد اشتغال برای اهالی روستاهای زیرپوشش از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
وی افزایش تولید، بهبود حاصلخیزی خاک، افزایش ظرفیت نگهداری آب در خاک و جلوگیری از فرسایش آبی و بادی و رشد شاخص های توسعه انسانی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.
صحرایی گفت: کاهش سطح فقر، اشتغال زایی، کاهش میزان بیابانی شدن با اجرای طرح های نهال کاری و منابع طبیعی، توانمندسازی و افزایش مشارکت جوامع محلی، توسعه در بخش های زیرساختی و طبیعی با مشارکت مردم و ارتقای سرمایه اجتماعی و انسانی نیز از جمله اهداف این طرح است.
وی افزود: این طرح یک برنامه ملی و بین المللی است که با محوریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در حال اجراست و در سالهای آینده توسعه می یابد.
هم اکنون از مجموع ۱۱ میلیون و ۷۲۷ هزار هکتار مساحت خراسان رضوی با ۲۸ شهرستان، هشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی و حوزه فعالیتی این اداره کل است که از این میزان یک میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار با فعالیت ۷۲ هزار خانواده بهره بردار به صورت مشارکتی مورد حفاظت و صیانت قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.