قدس آنلاین/محمود مصدق: آئین بدرقه تیم ملی فوتبال ایران به مسابقات نهایی فوتبال جام جهانی 2018 در مسکو با با قرائت صلوات خاصه خورشید خراسان سرشار از شمیم عطر رضوی شد.

آستان قدس رضوی؛ حامی معنوی تیم ملی فوتبال

به گزارش قدس آنلاین  مراسم بدرقه رسمی‌ تیم ملی فوتبال ایران به مسابقات فوتبال  جام جهانی 2018 که سوت آن  18 روز دیگر نواخته می‌شود  ساعت 18  و 30 دقیقه عصر  یکشنبه سی‌ام اردیبهشت ماه  در حالی در تالار وحدت تهران برگزار شد که آستان قدس رضوی  با برپا کردن غرفه ، نمایشگاه عکس ، اجرای قرائت صلوات خاصه امام رضا ، عبور بازیکنان از زیر دروازه قرآن و اهدای تابلو و شال مزین به حرم قدس رضوی  حضوری پر رنگی در آن داشت به گونه ای که موجب  تحسین حاضرین شد.

غلام‌حسین زمان آبادی معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی‌ایران قبل از شروع این مراسم که با حضور مقامات ورزش کشور، مسئولین فدراسیون فوتبال، پیشکسوتان فوتبال،  هنرمندان و سفرای برخی از کشورها برگزار می‌شد. در بازدید از غرفه قدس درخصوص حضور و نقش آستان قدس رضوی به عنوان اسپانسر معنوی تیم ملی به خبرنگار ما گفت: بالاترین حامی‌این مردم و تیم ملی آستان قدس رضوی است که ان‌شاء ا... با صلوات خاصه امام رضا(ع) که در مراسم پخش می‌شود، حمایت خورشید توس را از تیم ملی داشته باشیم تا ان‌شاء ا... در جام جهانی 2018 مسکو هم از همه جهت سربلند بیرون بیائیم. 

وی با اشاره به حضور فعال آستان قدس رضوی در مراسم بدرقه تیم ملی افزود: حمایت آستان قدس رضوی  و به خصوص شخص حجت الاسلام والمسلمین رئیسی از فوتبال و ورزش به گونه‌ای است که می‌خواهیم م روی آنها سرمایه گذاری کنیم . در واقع آستان قدس رضوی  با ساخت ورزشگاه سرپوشیده 25 هزار نفری ثامن الحجج(ع)عملاً حمایت از فوتبال را به‌عهده گرفته است.

پرچم متبرک حرم رضوی؛ دلگرمی بازیکنان تیم ملی

هاشمی‌جواهری مدیر عامل مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی هم با آرزوی توفیق تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جهانی روسیه گفت: تمام مردم کشور ما  به‌ویژه آنهایی که مذهبی هستند ارادت خاصی به آمام رضا(ع) دارند و به نوعی دلداده امام هشتم(ع) هستند لذا این موضوع می‌تواند پشتوانه معنوی تیم ملی باشد.

وی با اشاره به این که بعضی از بزرگان فوتبال ایران جزو خدام امام رضا(ع) هستند و بسیاری از اعضای تیم ملی دلداده امام رضا(ع) هستند، افزود: با هرکسی یک استعانتی از حضرت رضا (ع) دارد آرزوی بازیکنان و ، کادر تیم ملی ، فدراسیون و 80 میلیون ایران هم حضور موفق در مسابقات روسیه است از این رو ما هم با دعای خیر خود می‌خواهیم زمینه‌ساز این اتفاق باشیم .

 سید محمد حسینی رئیس اداره نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی نیز دراین مراسم گفت: حضور آستان قدس در این مراسم چند وجهی است. یعنی  با برپا کردن غرفه و نمایشگاه، هم  مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی را معرفی کرده ایم و هم پرچم متبرک حرم حضرت امام رضا(ع) را برای تبرک جستن اعضای تیم ملی به این مراسم آوردیم تا ان‌شاءا... تیم ملی ایران با حمایت‌های معنوی آستان قدس رضوی رهاورد و توشه خوبی از روسیه برای ملت ایران به ارمغان بیاورد.

قلب 80 میلیون ایرانی با تیم است

در ادامه پس از بازدید مسئولین ورزش،  فدراسیون فوتبال و پیشکسوتان فوتبال از غرفه‌ها  و ورود اعضای تیم ملی فوتبال به سالن  تالار وحدت مراسم رسمی‌ بدرقه از تیم ملی با اجرای سرود رسمی‌جمهوری اسلامی ‌آغاز شد.

در ابتدای این آئین مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ضمن خوش آمدگویی به حاضرین  گفت: تیم ملی ما زیباترین نمایش را  در دور مقدماتی داشت ومقتدرانه و بدون هیچ  دردسری به جام جهانی صعود کرد.

وی با اشاره به این که قبلاً صعود تیم ملی با دلواپسی و نگرانی همراه بود اما حالا برای دوبار پیاپی  مقتدرانه جواز حضور  در مرحله پایانی مسابقات جهانی فوتبال را کسب  کرده‌ایم، افزود: 5سال است که  فوتبال ما در در صدر آسیا ایستاده است و امیدواریم  با همین بضاعت موجود بتوانیم این روند را ادامه بدهیم .

وی با تأکید بر این که تیم ملی ایران با قدرت و آبرومندانه در جام جهانی مقابل حریفانش حاضر خواهد شد، تصریح کرد: قطعاً  نتیجه مسابقات هرچه باشد، مردم از ما می‌پذیرند چون در گروهی هستیم که قهرمان جهان، اروپا و آفریقا در آن حضور دارند. البته مطمئنم نمایش خوبی خواهیم داشت و مردم در پایان جام جهانی از بازیکنان تیم ملی  و کادر فنی راضی خواهند بود.

پس از رئیس فدراسیون فوتبال، محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش  بروی سن رفت و با اشاره به این که  دشمنان ما نباید از بمب بترسند بلکه باید از جوانان ما بترسند،گفت: قلب ۸۰ میلیون ایرانی با کی‌روش و سربازانش است و این تجلی فرهنگ ایرانی است.

وی نیز  پایان غرورآمیزی را برای تیم ملی ایران در جام جهانی پیش‌بینی کرد و گفت: دولت و همه دستگاه‌های مختلف همکاری و تلاش کردند تا تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی فوتبال مشکل خاصی نداشته باشد .

به گفته وی  هرچند مقرر شده به هر یک از بازیکنان تیم ملی برای سفر  500 یورو تعلق بگیرد اما وزارت ورزش به دنبال آن است که این رقم را به 1000 یورو برساند .

در ادامه و سپس از اظهارات کارلوس کیروش و  رونمایی از چهار قطعه توسط ارکسترهای سمفونیک ملی  و ایران  و همچنین  اجرای سرود تیم ملی توسط  سالار عقیلی، کادر فنی و اعضای تیم ملی روی سن  حاضر شدند و  با عبور از زیر دروازه قرآن  -که از سوی آستان رضوی طراحی شده بود –  یک تابلو و شال مزین به حرم قدس رضوی را به عنوان هدیه قدس رضوی دریافت کردند. 

 گفتنی است که این آئین با قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) به اتمام رسید .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.