تربت جام ـ کارگردان فیلم کوتاه (پا دیرَه ای) از ساخت این فیلم با موضوع حفظ سنت های مراسم جشن عروسی تربت جام در روستای تیمنک از توابع بخش مرکزی تربت جام خبرداد.

ساخت فیلم(پا دیرَه ای) با موضوع حفظ سنت ها در تربت جام

احمد منصوری درگفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: این فیلم با موضوع  مستند داستانی و در راستای حفظ سنت های تربت جام ساخته می شود و نگاهی دارد به وضعیت گذشته مراسم های جشن عروسی که با کمترین هزینه انجام می گرفت و در حال حاضر این سنت های منطقه در حال فراموشی است.

وی گفت: توجه به سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی می تواند هزینه های جوانان را برای زندگی مشترک کاهش دهد و اکنون تجملات بخصوص  موسیقی های غربی همچون «دی جی» با فرهنگ های منطقه هم خوانی نداشته و لازم است فرهنگ اصیل شهرستان همچون مراسم (پا دیرَه ای) که برای جشن های عروسی در گذشته کاربرد فراوانی داشته دوباره احیاء شود.

کارگردان  فیلم کوتاه (پا دیرَه ای) به ویژگی های این فیلم اشاره کرد وگفت: این فیلم در دو روستای تیمنک و جهان آباد به مدت ۵ روز با عوامل حرفه ای سینما در حال تصویر برداری است و ۱۵ نفر در قالب تیم حرفه ای این فیلم کوتاه ساخته خواهد شد.

احمد منصوری در ادامه گفت: این فیلم ۲۵ دقیقه ای خواهد بود که در ۱۰ سکانس تصویر برداری می شود که مدت دوماه مرحله پیش تولید خود را طی کرده ودر حال حاضر به مرحله تولید رسیده است.

شایان ذکراست که این فیلم کوتاه در قالب مستند داستانی است که به تهیه کنندگی: شرکت سینمایی رویا فیلم، نویسندگی: پری چهره سهیلی، تصویربرداری: عظیم زاده تهرانی، موسیقی: غلامحسین صوفی و گریم: محمد سام کیانی فر همکاری و تولید می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.