قدس آنلاین – تکتم بهاردوست: ورود به ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای استفاده از محصولی مثل سبزی بر سر سفره‌ها قیمت این محصول نسبت به دیگر ایام بالا رفته است که این مساله موجب گلایه های فراوان شهروندان مشهدی شده است. در این خصوص با حسین مصدق رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی مشهد گفت‌وگویی ترتیب داده‌ایم که درادامه می‌خوانید:

گرانی سبزی درمشهد طبیعی است /به سبزی کارها اجازه استفاده از آب کشف رود رانمیدهیم/ماجرای مبهم مراکز سبزی پاک کنی وسبزی بسته بندی درمشهد

*قیمت سبزی به گفته شما و به طور رسمی ده درصد گران شده است اما مشاهده میشود که در برخی از سبزی فروشی‌ها تا ۵۰ درصد هم گرانتر عرضه می‌شود. نظارتی در این خصوص وجود دارد؟

**صد در صد نظارت وجود دارد ولی مساله  گران شدن قیمت سبزی را تقریبا هر ساله در این ایام داشته‌ایم بخصوص در چند روز اول چون به هر شکل سبزی یکی از ملزومات سفره‌های افطاری است ولی بعد از این مدت قیمت به حالت اولیه برمی گردد و مورد خیلی شگفتی هم نیست این اتفاق هر سال می‌افتد و این گرانی مقطعی است.

ولی در خصوص گرانفروشی پنجاه درصد من این خبر را به هیچ عنوان نمی‌پذیرم چون در این خصوص بین سبزی فروشی‌ها رقابت وجود دارد و چه بسا سبزی فروشی هایی که محصولاتشان را ارزان‌تر از آن چه باید عرضه می‌کنند.

*سبزی‌های مشهد از کجا می‌آیند؟ آیا اینکه گفته می‌شود سبزی هایی که در سطح شهر وجود دارند از آب کشف رود تغذیه و رشد می‌کنند صحت دارد؟

**نه این قضیه مربوط به سالها قبل است الان دیگر مدتهاست که این اجازه به سبزی کارها داده نمی شود و ما سبزی که بخواهد از آب کشف رود رشد کند را نداریم سبزی های مشهد بیشتر از نیشابور، طبس و حتی خودش مشهد هست.

*در سالهای اخیر مراکز فروش، پاک کردن و خورد کردن و حتی سرخ کردن سبزی در مشهد زیاد شده است. آیا این موارد با توجه به اینکه در کنار سبزی فروشی انجام می شود زیر مجموعه اتحادیه شما هستند؟ اگر کسی شکایتی داشت باید به کجا مراجعه کند؟

**هر چند بهداشت بر این مراکز نظارت کافی و بازید های لازم و کاملی دارند ولی اگر مساله بهداشتی در این مورد وجود داشته باشد باید به بهداشت محیط مراجعه کنند. در خصوص بخش دوم سوالتان هم باید بگویم که صدور پروانه این موارد برای سبزی فروشی ها به دست ما و زیر نظر اتحادیه مااست و یکی از اتعلامات ما و صدور این مجوزها پاسخ مثبت بهداشت است.

*عرضه سبزی های های بسته بندی شده در مشهد بسیار زیاد شده است. متولی کیست؟ آیا این سبزی ها تایید شده هستند؟

**بله اگر این بسته بندی ها لیبل قیمت و برچسب موجهی داشته باشند مشکلی برای عرضه وجود ندارد چون اینها هم باید از وزارت بهداشت مجوزهای لازم را داشته باشند. یکسری شرکت ها هستند که اینها محصولاتشان را به واحدهای صنفی خورده فروش سطح شهر عرضه می کنند که اینها بجز مجوزهای لازمی که دارند ناظر بهداشتی هم از طرف شرکت در آنجا مستقر است و نظارت می کند. در غیر این صورت مراکز فروش اجازه استفاده از این بسته بندی ها را ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.