قدس آنلاین : بر اساس قانون، تمامی مشاوران املاک موظف به ارائه قولنامه کامپیوتری و هولوگرام دار به مشتریان هستند.

مشاوران املاک موظف به ارائه قولنامه کامپیوتری به مشتری هستند

به گزارش قدس آنلاین رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک مشهد گفت: بر اساس قانون، تمامی مشاوران املاک موظف به ارائه قولنامه کامپیوتری به مشتری هستندمشاوران املاک موظف به ارائه قولنامه کامپیوتری و هولوگرام دار به مشتریان هستند.

علی مرادزاده افزود: بر اساس قانون نظام صنفی اگر مشاور املاکی قولنامه دستی تحویل متعاملان بدهد آن واحد صنفی مهر و موم می شود و اداره اماکن هم با تمام قوا از این اتحادیه حمایت می کند.

وی ادامه داد: از شهروندان انتظار داریم پس از معامله در دفاتر املاک، از آنها قولنامه کامپیوتری بخواهند و اگر فردی قولنامه دستی گرفته و بعد برای شکایت به اتحادیه بیاید ما هم نمی توانیم چنانکه باید از وی حمایت کرده و به تقاضایش رسیدگی کنیم.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک مشهد گفت: بعد از پر کردن فرم پیش نویس در دفاتر مشاوره املاک توسط متعاملان، مشاوران اطلاعات اولیه را وارد سامانه اطلاعات معاملات املاک کرده و برای آن قرارداد و کد رهگیری می گیرند.

وی ادامه داد: پس از دریافت کد رهگیری، یک قرارداد به صورت پی. دی. اف از سامانه گرفته می شود که پرینت آن تحویل طرفین معامله می شود و این همان قرارداد پرینتی مد نظر این اتحادیه است که ارائه آن به متعاملان از سال ۱۳۹۲ اجباری شده است.

مرادزاده گفت: برخی متعاملان به خصوص مالکان به دلیل ترس از پرداخت مالیات، از مشاوران املاک می خواهند که به آنها تنها قولنامه دستی بدهند.

وی با تاکید مجدد بر لزوم دریافت قرارداد پرینتی از مشاوران برای حفظ حقوق خود، افزود: در غیر این صورت اگر متعاملان با مشکل قضایی مواجه شوند اتحادیه قادر به کمک به آنها نخواهد بود چون در قرارداد دستی براحتی امکان دخل و تصرف وجود دارد.

اتحادیه صنف مشاوران املاک مشهد حدود ۶ هزار و ۵۰۰ عضو دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.