قدس آنلاین: پایگاه های اورژانس ۱۱۵ در ۱۰ منطقه دارای هوای آلوده و با وضعیت بسیار ناسالم در این شهر مستقر شدند.

اورژانس مشهد در مناطق دارای هوای آلوده مستقر شد

به گزارش قدس آنلاین رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این پایگاه ها در مناطق شهید کریمی، امامیه، خاقانی، خیام اورژانس مشهد در مناطق دارای هوای آلوده مستقر شدشمالی، سرافرازان، سمزقند، شهر، طرق، شهید مفتح و چمن مستقر هستند و به مراجعان آسیب دیده از آلودگی هوا خدمات اورژانسی می دهند.

شهرام طاهرزاده با اشاره به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مواجهه با آلودگی هوا و پیامدهای ناشی از آن افزود: کلیه بیمارستان های مشهد نیز برای پذیرش بیماران مرتبط با آلودگی هوا آمادگی کامل دارند.

وی اظهار کرد: با اطلاعات دریافتی از سامانه پایش آلودگی هوای مشهد و هماهنگی با دستگاه های مرتبط این اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای مصوبات شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور اجرا می شود.

طاهر زاده تاکید کرد: اکیدا توصیه می شود عموم مردم نسبت به انجام برنامه های خودمراقبتی برای حفظ سلامت خود اقدام کنند که کاهش فعالیت های بدنی و خروج از منزل و استفاده از ماسک مناسب از آن جمله است.

وی بیان کرد: تا این لحظه گزارشی از مراجعه افراد آسیب دیده از آلودگی هوا در مشهد دریافت نشده است.

هم اکنون میانگین شاخص کلی کیفیت هوای کلانشهر مشهد با ۲۱۰ پی. اس. آی در وضعیت اضطرار است.

از ابتدای امسال کلانشهر مشهد ۱۷ روز پاک، ۴۴ روز سالم، هشت روز ناسالم برای گروه های حساس و یک روز وضعیت اضطرار را تجربه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.