بجنورد- تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه اگر مسئولان، پیرو خط امام (ره) و رهبری نباشند، نظام دچار مخاطره می شود، گفت: سعادت کشور در گرو پیروی از رهبری است.

سعادت کشور در گرو پیروی از رهبری است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در مراسم اربعین رحلت آیت الله حبیب الله مهمان‌نواز در امامزاده سید عباس(ع) در بجنورد خطاب به مدیران و مسئولان نظام اظهار داشت: در حوزه مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، عمران و آبادانی باید این سخنان آویزه گوش باشد که نجات کشور عمل به گفتمان امام (ره) و رهبری است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با بیان اینکه هیچ تجلیلی بدون تحلیل درست پایدار نیست اضافه کرد: باید از نیم قرن تلاش های آیت الله مهمان نواز، این عالم وارسته و ربانی تحلیل درست داشته باشیم و بررسی کنیم که تاکید وی بر چه چیزهایی بود.

وی ادامه داد: تاکید این فقیه بزرگوار، توجه بر مردم و گره گشایی از زندگی آنها بود و از مسئولان نیز می خواست که به این امر توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه گفت: باید به زندگی مردم مانند مولا علی(ع) نگاه واقعی داشت، توجه به مردم نگاه تشریفاتی نیست و نباید باشد.

وی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) درباره علم اظهارداشت: حقیقت علم در عبودیت نهفته است، در این دنیا بسیاری از افراد ادعای دانشمندی دارند اما آن فردی دانشمندتر است که از همه عبدتر باشد و تمام عالم و هستی از وجود اراده خداوند است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: کسیکه برخوردار از علم، دانش و حکمت است، انسانی اثرگذار است.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین گفت: فقیه به کسی گفته نمی شود که تنها فرمول‌های علمی بلد باشد، یکی از ویژگی های فقاهت، مخالفت با هواهای نفسانی، احساس مسئولیت کردن و به موقع فریاد زدن در مردم، با مردم و از مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اضافه کرد: در سیره آیت الله مهمان نواز نیز می بینیم که تمام زندگی اش، دغدغه مردم و تمام سخنان و مواضع وی مساله تلاش برای قالب بودن گفتمان امام و رهبری بود.

دادستان سابق کل کشور ادامه داد: آیت الله مهمان نواز از زمان حضورش در جبهه جنگ و بعد از آن و همچنین در زمان مبارزه با حکومت طاغوت و همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم را به سوی خداوند دعوت می کرد و با تمام وجود مدافع امام، ولایت و مردم بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به میلاد امام حسن مجتبی(ع) گفت: برخی کرامت را به معنای بزرگی و برخی بزرگواری می دانند اما حقیقت این است که کرامت برای یک انسان در پرتو عبودیت حق حاصل می شود.

وی اظهارداشت: سخن ما از کرامت، نه کرامت ذاتی بلکه اکتسابی است، شهدا قبل از شهادت دارای کرامت و بخشش بودند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد نیز در این آیین گفت: آیت الله مهمان نواز بنا به فرموده رهبری برای استان برکت بود و نیم قرن در این خطه خدمت کرد.

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.