قدس انلاین : مشاور استاندار خراسان رضوی بابیان اینکه فعالیت تشکل‌های غیردولتی نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، گفت: با فعالیت 12 تشکل در حاشیه شهر مشهد 10 درصد جرائم خشن در حاشیه این شهر طی سال گذشته کاهش‌ یافته است.

جرائم خشن در حاشیه شهر مشهد 10 درصد کاهش یافت/ رشد 117 درصدی ایجاد تشکل‌های غیردولتی در خراسان رضوی
سید جواد حسینی ظهر امروز در دیدار با اعضای پارلمان مشورتی جوانان این شهرستان که در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: جوانان ما مانند دیگر اقشار جامعه باید از عملکرد و ظرفیت حاکمیت آگاه باشند و پارلمان مشورتی جوانان از طریق برپایی جلساتی با مدیران فرمانداری و مسئولان ادارات با ظرفیت‌های فعلی آنها آشنا شوند.

وی افزود: موضوع آگاه‌سازی جوانان فاصله میان دولت و مردم را کاهش می‌دهد و افزایش فاصله میان دولت و مردم نیز کاهش سرمایه‌های اجتماعی را به‌دنبال دارد.

مشاور استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اجتماعی شدن فعالیت جوانان در جامعه، ادامه داد: در حال حاضر، آگاهی و جریان اجتماعی شدن در بطن جامعه شکل نگرفته و معتقدیم، پارلمان مشورتی جوانان می‌تواند جوانان شهرستان‌های خراسان رضوی را با شیوه زندگی اجتماعی، سیاسی و کیفی شدن آشنا می‌کنند.

حسینی شناخت ظرفیت جوانان را یکی دیگر از مهم‌ترین اهداف ایجاد پارلمان مشورتی جوانان در شهرستان‌های خراسان رضوی دانست و تصریح کرد: در قالب پارلمان مشورتی جوانان باید ارتباطی با دیگر جوانان جامعه برقرار شود تا تمامی ظرفیت و استعدادهای جوانان شناسایی شود.

وی بیان کرد: اعضای پارلمان مشورتی جوانان طی دوران فعالیت خود باید با گروه‌های جوانان مانند جوانان کشاورز، جوانان ورزشکار، جوانان نخبه، جوانان علمی و جوانان صنعتی جلسات متعددی برگزار و از ایده‌های آنها استفاده کنند.

مشاور استاندار خراسان رضوی افزود: توسعه پایدار با مشارکت جوانان محقق می‌شود و این پارلمان مشارکتی واقعی، مهم، نظام‌مند و مستمر است.

حسینی بیان کرد: مشارکت هدفمند جوانان در عرصه‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، هویت‌بخشی و جوان‌باوری از دیگر اهداف تشکیل پارلمان مشورتی جوانان در شهرهای خراسان رضوی است.

وی گفت: در حال حاضر، تشکل‌های غیردولتی خراسان رضوی از 540 مورد در سال 94 به یک هزار و 172 تشکل در سال جاری افزایش یافت که رشدی حدود 117 درصدی را نشان می‌دهد.

مشاور استاندار خراسان رضوی بابیان اینکه فعالیت تشکل‌های غیردولتی نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، یادآور شد: با فعالیت 12 تشکل در حاشیه شهر مشهد 10 درصد جرائم خشن در حاشیه این شهر طی سال گذشته کاهش‌ یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.