مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان‌رضوی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ۱۴ موزه در سطح خراسان‌رضوی خبر داد.

۱۴ موزه در سطح شهرستان‌های خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین ، ابوالفضل مکرمی‌فر اظهار داشت: یکی از اولویت‌های میراث فرهنگی خراسان‌رضوی احیای برج و بارو توس است و در این زمینه اعتبارات مناسبی نیز از محل اعتبارات ملی و استانی اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه مشابه این برنامه برای سایر مشاهیر استان خراسان‌رضوی نیز مدنظر قرار دارد تاکید کرد: برای مثال در مجموعه آرامگاه خیام نیشابوری بنا داریم مجموعه را توسعه دهیم و همچنین استراحتگاهی در این مجموعه برای مسافران و گردشگران ایجاد کنیم.

مکرمی‌فر ادامه داد: همچنین درصدد هستیم موزه بزرگ خراسان را تکمیل کنیم و برای این منظور، ۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برنامه‌ریزی‌هایی برای راه‌اندازی ۱۴ موزه در سطح شهرستان‌های استان خراسان رضوی در نظر داریم و امیدواریم بتوانیم تعداد موزه‌ها را در سطح استان افزایش دهیم و برای این اقدام از ظرفیت سایر نهادها نیز برای راه‌اندازی موزه‌های مشارکتی می‌توانیم بهره بگیریم.

مدیرکل میراث فرهنگی با اشاره به برنامه ریزی این نهاد برای توسعه بازارچه‌های صنایع دستی در سطح استان عنوان کرد: در مشهد نیز درصدد هستیم باغ خونی را که تا قبل از این در اختیار یکی از نهادها بود را احیا و مرمت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.