همدان- شهردار همدان با بیان اینکه اجرای ۲۰۰ پروژه در همدان نقش بسزایی در توسعه کلانشهر همدان دارد، از ایجاد بزرگترین پارک غرب کشور در همدان خبر داد.

ایجاد بزرگترین پارک غرب کشور در همدان

به گزارش قدس آنلاین ، عباس صوفی پیش از ظهر امروز در آغاز همزمان عملیات اجرایی ۲۰۰ پروژه شهرداری همدان با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان، اظهار کرد: پروژه‌ها در توسعه کلانشهر همدان نقش بسزایی ایفا می‌کند و با تلاش دلسوزان شهر شاهد رشد و توسعه بیشتر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دو پروژه مهم و اثرگذار امروز نمادین در محل کلنگ‌زنی خواهد شد، گفت: آغاز عملیات اجرایی سایر پروژه‌ها را نیز با دستور استاندار خواهیم داشت.

شهردار همدان با اشاره به توسعه فضای سبز در همدان بیان کرد: فضای سبز استاندارد اجتماعی شهر ۱۵ متر مربع است که در همدان ۱۱ مترمربع و اکولوژی ۳۰ مترمربع است که با آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها امروز دو متر بر سرانه فضای سبز شهر افزوده می‌شود.

وی به آغاز عملیات اجرایی پارک ۱۰۰ هکتاری ولایت اشاره کرد و افزود: چندین پارک کوچک و بزرگ منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در همدان ایجاد خواهد شد که موجب افزایش سرانه فضای سبز در شهر می‌شود.

صوفی تصریح کرد: در توسعه پارک‌ها مطالعات اجرای پارک ۲۵۰ هکتاری اکباتان به عنوان بزرگ‌ترین پارک غرب کشور در دستور کار است.

وی با اشاره به بهسازی پیاده‌روها به عنوان یکی از خواسته‌های شهروندان، ادامه داد: امسال بودجه‌های ویژه در این خصوص اختصاص یافته که شاخص‌ترین این پروژه‌ها در بهسازی ارم خواهد بود که تا ۶ ماه آینده تحویل می‌دهیم؛ بهسازی بلوار ارم در قالب‌ طرح ترافیکی و فضای جذاب شهری در کشور کم‌نظیر است.

شهردار همدان به دیوارکشی و پوشش رودخانه‌های سطح شهر و همزمان انجام مدیریت آب‌های سطحی اشاره و خاطرنشان کرد: امسال با توجه به بارندگی‌ها مطالعه آب‌های سطحی در دستور کار قرار گرفت و چند نقطه به صورت فوریتی کار اجرایی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به ساماندهی ورودی‌های شهر به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم، یادآور شد: ساماندهی هر سه ورودی شهر شروع شده و امسال به صورت جدی این مهم دنبال می‌شود.

صوفی در ادامه به برداشت و لکه‌گیری آسفالت در سطح شهر، اظهار کرد: امسال ۳۰۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر برداشت و پخش خواهد شد که امسال رشد سه برابری داشته است.

وی به بازگشایی و توسعه معابر شهری از چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: از جمله این پروژه‌ها تملک و بازگشایی طالقانی و بازگشایی اعتمایه شرقی بوده و فردا نیز سعیدیه پایین بازگشایی می‌شود که در زیبایی شهر تأثیر بسزایی دارد.

شهردار همدان بیان کرد: چند بازگشایی دیگر نیز انجام خواهد شد که بازگشایی بلوار قدر در خضر با تملک ۲۵ پلاک انجام خواهد شد.

وی به ساخت پارکینگ‌های طبقاتی مکانیزه و سازه‌ای اشاره کرد و افزود: عدم تکمیل پل غدیر یا فرهنگیان از معضلات شهر بود که طی چند روز آینده اجرایی خواهد شد.

صوفی با اشاره به انجام کار مطالعاتی راه برگشت گنجنامه و تقاطع پیشاهنگی، تصریح کرد: احیای رودخانه‌های سطح شهر با همکاری دانشگاه بوعلی نیز در دستور کار است تا بتوان اقدامات لازم را در این خصوص داشت.

وی با تأکید بر اینکه هریک از این پروژه‌ها کلان است، ادامه داد: در کنار این پروژه‌ها توسعه دوربین‌های نظارتی، ناوگان حمل و نقل عمومی و تسهیل کار مردم با خریداری نرم‌افزار برای کسب رضایت‌مندی شهروندان شروع شده است.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.