همدان - نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اگر خیابان‌ها را با طلا فرش کنیم اما از هر نظر شهر نگران‌کننده باشد، به مفهوم درست شهرنشینی دست نیافته‌ایم، گفت: در کنار خدمات مادی باید به خدمات معنوی و اخلاقی در شهر ارائه شود.

ضرورت ارائه خدمات فرهنگی و اخلاقی در کنار خدمات مادی

به گزارش قدس آنلاین ، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در آغاز همزمان عملیات اجرایی ۲۰۰ پروژه شهرداری همدان با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان، اظهار کرد: هر انسانی در کنار وظایف زندگی در آبادانی این کره خاکی نیز نقش ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه عمران در فرهنگ ما به ساخت و ساز معنا شده اما عمران به این معنا نیست، گفت: ملاک و معیار شهر بودن، یک تمدن بسیار قوی مطابق با فطرت و خواسته خداست.

نماینده ولی فقیه در همدان بیان کرد: باید مردم را آنچنان حکیمانه تربیت کنیم که هریک خود یک شهر باشند؛ اگر توانستیم انسان‌هایی که جهنم سیار هستند را ساخته و هدایت کنیم که وجودش خیر شد، این فرد یک شهر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اجرای این پروژه‌ها جزو اولین وظایف هر شهردار و شورایی است، در خصوص دولت نیز همین است، افزود: اما اولین وظیفه هر دولت احیای فرهنگ خدا، دین و فضیلت‌هاست.

طه‌محمدی با بیان اینکه بزرگ‌ترین وظیفه شهرداری در توجه به مباحث فرهنگ است، ادامه داد: اگر خیابان‌ها را با طلا فرش کنیم اما از هر نظر شهر نگران‌کننده باشد، به مفهوم درست شهرنشینی دست نیافته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در کنار خدمات مادی باید به خدمات معنوی و اخلاقی در شهر ارائه شود؛ چرا یک استاد دانشگاه خود و تفکرش به گونه‌ای است که به دلایلی برکنار شود؟

نماینده ولی فقیه در همدان خواستار نگاه به شهر از نظر نگاه معنوی، انسانی و اخلاقی شد و گفت: آن روز که آمار جرایم، تخلفات و... در جامعه  پایین بیاید،  به شهرنشینی رسیده‌ایم.

وی در سفارشی به شهردار و شورا اظهار کرد: اگر یک درصد به مسائل عمرانی در شهر پرداخته می‌شود، ۹۰ درصد به مسایل اخلاقی پرداخته شود، چراکه یک انحراف جامعه را به انحراف می‌کشاند.

وی اختصاص دو صفحه در روزنامه جوان به مسائل، حوادث شهری و آسیب‌ها را یکی از مزیت‌های این روزنامه برشمرد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه همراهی و همکاری تمام مسوولان را در خدمت‌رسانی و رضایت‌مندی شهروندان نیاز داریم، بیان کرد: با اجرای این پروژه‌ها در کهن‌شهر و کلانشهر همدان، این شهر تبدیل به کارگاه بزرگ عمرانی خواهد شد.

ابراهیم مولوی با اشاره به کارهای در دست اقدام با توجه به در پیش بودن رویدادهای ۲۰۱۸، یادآور شد: شهر را با آماده‌سازی از مبلمان شهری تا سیما و منظر و ناوگان حمل و نقل شهری برای حضور مهمانان در دو رویداد ۲۰۱۸ آماده با دستان با کفایت مدیران شهری آماده خواهیم کرد.

وی در پایان تصریح کرد: شهردار با پشتوانه قوی افکار عمومی، شورا و پشتیبانی مدیریت ارشد پیگیر اجرای پروژه‌ها در سطح شهر است.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.