یزد- بخشدار مرکزی یزد با اشاره به اینکه بخش مرکزی یزد دارای ظرفیت ها خوبی در زمینه کشاورزی است، گفت: بخش مرکزی یزد با هزار و ۸۱۲ هکتار مقام اول تولیدات گلخانه ای را در سطح استان دارد.

بخش مرکزی یزد مقام اول تولیدات گلخانه ای استان را دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، بخشدار مرکزی یزد شامگاه شنبه در نشست خبری فرماندار، بخشدار و معاونان فرمانداری با اصحاب رسانه با ارائه گزارشی از عملکرد این بخشداری اظهار داشت: بخشداری مرکزی استان یزد یکی از بزرگترین بخشداری های استان است و دارای ظرفیتهای بسیار خوبی بخصوص در حوزه کشاورزی است.

محمدجواد برزگر افزود: روستاهای این حوزه با جمعیت بالغ بر ۴۵هزار نفر بیشتر بواسطه شرایط مناسب آب و هوایی مهاجرپذیر است.

وی گفت: بخش مرکزی یزد با هزار و ۸۱۲ هکتار مقام اول تولیدات گلخانه ای را در سطح استان دارد و بیشترین محصولاتی که در این گلخانه ها کشت می شود خیار سبز، گوجه، فلفل، بامیه و محصولات کم آب خواه است.

برزگر اظهار داشت: ۹۰درصد اعتبارات عمرانی در بخش مرکزی یزد هزینه شده ۱۰ درصد در هزینه های جاری و ۱۲ میلیارد تومان عمرانی و ۴۵ درصد معابر، ۲۳ درصد پارک و فضای سبز، ۱۴ درصد کارهای تولیدی و درآمدزا و ۱۸ درصد در کارهای دیگر هزینه شده است.

بخشدار مرکزی یزد گفت: روستای اکرمیه واقع در بخش مرکزی یزد با ۱۲ هزار نفر جمعیت  پرجمعیت ترین روستا است که در آنجا زمین کارخانه ای خریداری شده و تولید قطعات بتی در این کارخانه انجام می شود که امیدواریم تا پایان سال مشکل آن حل شود و به بهره برداری برسد.

برزگر افزود: بلوار امام حسین(ع) یکی از پروژه های میلیاردی در حال احداث است و به دلیل اعتبارات دهیاری و آزادسازی بیمارستان شهدای کارگر این مسیر باید هموار شود تا پل راه آهن روستای خویدک و در حال انجام است.

وی گفت: بوستان غدیر در اکرمیه با هزینه ۵ میلیون تومان و ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و همچنین روشنایی معابر و رنگ آمیزی جدولها انجام شده است.

بخشدار مرکزی یزد اظهار داشت: چند ماه  پیش مشکلی در رابطه با زمینهای روستای اکرمیه  به وجود آمد و اشخاصی ادعای مالکیت کل منطقه اکرمیه را داشتند و اسناد و مدارک صحت ادعای آنها را ثابت کرد و با صحبت و مذاکرات انجام شده مشکل این منطقه برطرف شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.