۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 604720

سرورهادیان: درقسمت مشاوره اداره کل اوقاف خراسان رضوی، مرد جوانی را می‌بینم که در حال وقف یک هیئت و خیریه مذهبی است.

«خدارحم گزمه»متولد 1356 از گنبد و دیپلمه است وشغل اصلی‌اش کار درتجهیزات پزشکی است.

کار فرهنگی در مناطق حاشیه شهر

 درباره وقفش که می‌پرسم، می‌گوید: در سال 86 بود که درمنطقه محروم شهرک شهید باهنر، حس کردم باید یک کار فرهنگی برای جوانان این منطقه انجام داد.

وی ادامه می‌دهد: بهترین راه را برپایی یک هیئت مذهبی دیدم که در کنار آموزش مسائل اسلامی، اخلاقیات را هم یادآور شویم.

جانبازی که واسطه خیر شد

 وی می‌افزاید: سال 78 بود که هیئت را برپا کردیم،مراسم‌ها در منزل جانباز حیدری برگزار می‌شد؛ اما با گسترده شدن فعالیت‌ها گروه هیئت امنا تصمیم گرفتند که زمینی را به همین منظور خریداری کنیم. از آن زمان تا الان بیشتر مراسم‌ها در منزل جانباز حیدری که به رحمت خدا هم رفت،برگزار می‌شود.

 اوتصریح می‌کند: در زمان مراسم‌های بزرگ‌تر روبه روی همین ساختمان هیئت کوچه را فرش می‌کنیم ومراسم در آن جا برگزار می‌شود مثل شب‌های احیا، نیمه شعبان و...برنامه نذری دادن هم داریم.

از زمین قسطی و ساخت خیرین

 گزمه خاطر نشان می‌سازد: بالاخره با کمک خیرین زمین اقساطی به متراژ120متر خریدیم و از سال 89هرگوشه کار را هم برای ساختش یک خیر گرفت و ساختمان تا امروز 3 طبقه ساخته شده است که درمراحل پایانی ساخت آن قرار داریم.

درباره علت تمام نشدن حسینیه و هیئت و خیریه انصار الحسین (ع) باهنر در این سال‌ها که می‌پرسم، می‌گوید: این ساختمان بودجه نداشت و با کمک خیرین ساخته شد وهر مقطع بخشی از کار انجام می‌شد. در حال حاضر هم 12 میلیون تومان به خاطر پیشروی 2 متری طبقات جریمه شده‌ایم که هنوز امکان پرداخت آن را نداریم.البته خوشبختانه گویا بعد از وقف درصدی از این جریمه بخشیده می‌شود.

وقف برای ماندگاری و ادامه راه

 گزمه درباره وقف این حسینیه و هیئت و خیریه خاطر نشان می‌سازد: بهترین راه برای ماندگار شدن این مکان وقف است با هیئت مدیره به این نتیجه رسیدیم که وقف می‌تواند، ادامه دهنده این هیئت باشد و راه رابرای نسل‌های بعدی فراهم کند.

وی تأکید می‌کند: درحال حاضر مراسم‌های بزرگ گاهی بیش از 1000 نفر در آن شرکت می‌کنند وهرهفته در شب‌های جمعه بیش از 60 نفر در مراسم‌های ما حضور دارند و این نشان می‌دهد در صورت فراهم شدن شرایط مردم و جوانان این منطقه آمادگی حضور دارند.

 

 

بیشترین مخاطب جوانان

این خیر تأکید می‌کند: بیشتر جمع در این حسینیه و هیئت جوان‌ها هستند که تعدادی از آن‌ها دچار آسیب‌های اجتماعی شده‌اند.بیشترین مشکل در بین جوانان اعتیاد و بیکاری است و در این بین سنگ بنای حسینیه براساس کمک به جوانان و حل مشکلات آن‌ها گذاشته شده است.

اعتیاد و بیکاری

او ادامه می‌دهد: دراین هیئت سعی شده،جوانان معتاد را شناسایی و به هیئت بیاوریم و با دوستی و راهنمایی او را از این معضل دور کنیم.

 وی توضیح می‌دهد: درکناربحث ترک اعتیاد جوانان،سعی کرده‌ایم کار برای آن‌ها پیدا کنیم.کار در تولیدی خیاطی، سنگ کاری، در بحث فروش و بازاریابی تجهیزات پزشکی و...

خیریه‌ای کوچک برای حمایت

گزمه همچنین اظهار می‌دارد: خیریه کوچکی دراین مدت برپا کردیم که خانواده‌های آسیب پذیر و قشرپایین مالی شناسایی می‌شود و درحد توان، یاریگر آن‌ها هستیم.

 ازکلاس‌های مختلف تا ویزیت رایگان

وی درباره سایر فعالیت‌های این حسینیه و هیئت و خیریه نیز خاطرنشان می‌سازد: درراستای سایر فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی و برگزاری کلاس‌های قرآن، مشاوره‌های ازدواج و خانوادگی و... نیز انجام می‌شود همچنین از دیگر برنامه‌های برنامه‌های این مجموعه،حضور ویزیت رایگان پزشکان درهفته‌ای یک بار و کلاس‌های NEرا در دستور کار خواهیم داشت.

 

شناسایی و قدردانی از نخبه‌ها و ورزشکاران حاشیه شهر

این عضو هیئت و خیریه انصارالحسین (ع) باهنرازدیگرفعالیت‌های این مجموعه را شناسایی نخبگان و ورزشکاران این منطقه اعلام می‌کند و می‌افزاید: دراین منطقه دانش آموزان و دانشجویان و ورزشکاران نخبه زیادی دیده می‌شود که برخی از آن‌ها به دلیل عدم امکانات مالی و یا عدم شناسایی شان از ادامه راه باز می‌مانند و همه تلاش مان را برروی این موضوع گذاشته‌ایم که با معرفی و تشویق و حمایت،آن‌ها را به ادامه مسیر ترغیب نماییم.

نیاز به حمایت خیرین

 گزمه برآورد خرید زمین و ساخت این هیئت و خیریه انصار الحسین (ع) باهنر را بیش یک صد میلیون اعلام می‌کند و می‌افزاید: هنوز برای تجهیز و تکمیل و راه اندازی این مکان نیاز به حمایت خیرین داریم و امیدواریم افراد خیر که توان یاری کار رادارند دراین منطقه محروم ما را مورد حمایت قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.