قدس انلاین : رئیس شورای شهر مشهد از آمادگی شورا برای اختصاص اعتبار به احیای بناهای تاریخی مشهد خبر داد.

آمادگی شورای شهر برای اختصاص اعتبار به احیای بناهای تاریخی مشهد

محمدرضا حیدری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان مجموعه‌ای که میراث‌دار شهر است ظرفیت‌هایی دارد که می‌تواند با تعامل و همکاری مورد استفاده قرار گیرد که اجرای ویژه برنامه آوای غدیر در بنای تاریخی مصلی یکی از این موارد است.

وی ادامه داد: از ابتدای دوره پنجم شورای شهر مشهد اعلام کردیم که برای توسعه فضای فرهنگی شهر مشهد و به‌ویژه هویتی بخشی و تقویت می‌تواند در تمام بناهای تاریخی شکل بگیرد تا فرصت استفاده مطلوب را برای زائران و مجاوران فراهم کند.

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری نماز عید فطر در مصلی مشهد ادامه داد: اقدامات ارزشمندی در میراث فرهنگی‌ استان شکل گرفته و پای مردم به بناهای تاریخی از جمله مجموعه تاریخی فرهنگی مصلی باز شده است.

حیدری ادامه داد: با قدمتی که این بنا دارد و با توجه به این‌که بیش از 50 سال در این مجموعه نماز عید فطر برگزار نشده شایسته است که علاقه‌مندان به میراث فرهنگی در این برنامه حضور پیدا کنند.

وی بر تداوم برنامه‌های فرهنگی در این مجموعه تاریخی فرهنگی تاکید و یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های ویژه‌ای که این مجموعه دارد باید  آن را به مکانی برای حضور مردم تبدیل کرد.

حیدری با اشاره به برنامه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان برای این مجموعه تاریخی فرهنگی اظهار داشت: ایجاد موزه، ایجاد نمایشگاه و فروشگاه صنایع‌دستی برنامه‌های خوبی است که می‌تواند به مکانی پر رفت‌و‌آمد برای هنرمندان و مردم مشهد و زائران تبدیل شود، ما هم در شورای شهر و شهرداری از آن حمایت می‌کنیم.

وی درباره تخصیص اعتبار از سوی شورای شهر و شهردای برای احیای بناها و آثار تاریخی تصریح کرد: اعتباراتی را برای حفظ خانه‌های تاریخی پیش بینی کرده‌ایم و این آمادگی وجود دارد که به تناسب ظرفیت‌ها و اعتبارات پیش بینی شده، همکاری‌ها دنبال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.