قدس آنلاین-رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: مشهد، تهران و تبریز سه مقصد گردشگری سلامت و زیبایی برای گردشگران کشورهای همسایه هستند.

مشهد، تهران و تبریز مقصد گردشگری سلامت و زیبایی

محمد قانعی  در خصوص ظرفیت‌های گردشگری سلامت کشورمان، اظهار کرد: کشورهای همسایه از جمله آذربایجان، عراق، بحرین، افغانستان، تاجیکستان و کویت جزو کشورهایی هستند که برای استفاده از ظرفیت‌های سلامت، درمانی و زیبایی به شهرهای تبریز، تهران و مشهد سفر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری سلامت متاسفانه علاوه بر شرکت‌های رسمی، دلال‌ها نیز ورود پیدا کرده‌اند که این امر نیازمند توجه و بررسی است. 

رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی درباره مدت اقامت گردشگران خارجی یادآور شد: ماندگاری گردشگران خارجی به طور میانگین بیش از یک هفته است و زائران خارجی از کشورهای عرب زبان تا یک ماه نیز اقامت دارند.

قانعی در خصوص مشکلات گردشگران در ایران اظهار کرد: متاسفانه به شبکه بانک جهانی به منظور استفاده از کارت‌های بین‌المللی متصل نیستیم، گردشگران خارجی به طور معمول عادت ندارند با پول نقد خرید کنند و مشکلات بانکی نیز هنوز بر طرف نشده است البته گردشگران از بانک‌های داخلی میتوانند استفاده کنند که نیازمند اطلاع‌رسانی است.

وی ادامه داد: در شهر مشهد امکانات فرودگاهی برای گردشگران خارجی خوشایند و جالب نیست، در حوزه فرودگاه و صدور ویزا شاهد آن هستیم که زمان زیادی از توریست‌ها می‌گیرد و باید اذعان کرد که مشهد دارای امکانات فوق العاده است اما در بخش فرودگاه نیازمند رسیدگی‌ بیشتر است.

قانعی در خصوص ویزا برای گردشگران یادآور شد: ویزای فرودگاهی برای بیشتر کشورها صادر می‌شود، تنها کشوری که برای ورود به ایران محدودیت دارد اسرائیل است، همچنین برای بعضی از کشورها نیز صدور ویزا با طی مراحلی انجام می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دانستن زبان‌های خارجی کمک زیادی به جذب گردشگر خواهد کرد، خاطر نشان کرد: در بحث زبان به آن جایگاه لازم که راحت بتوانیم با توریست ارتباط برقرار کنیم نرسیده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.