قدس انلاین : استاندار خراسان رضوی گفت: موظف به تسهیل شرایط فعالیت خیرین در حوزه های مختلف و رفع موانع و مشکلات آنها هستیم.

موظف به رفع موانع و تسهیل فعالیت خیرین هستیم

 علی رضا رشیدیان در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی اظهارکرد: ایران کشوری توانمند است ، اما باید با همدلی و همراهی ظرفیت های بالقوه را به فعلیت درآوریم و در این راستا هرجا ما با هم حرکت کرده و به خدا توکل وخود را باور کرده ایم، موفق بوده ایم.

وی با اشاره به جایگاه امور خیر و نیکی به دیگرا در قرآن ، احادیث و روایات اسلامی عنوان کرد : در کشور ما این مردم خیر اندیش نشان داده اند که مصداق «بر و خیر بزرگ»هستند  و در کنار ایمان و انجام امور فردی در مسئولیت های اجتماعی خود نیز  حضور فعالی داشته و به مفهوم واقعی مسلمانان و هماره به فکر هم نوع خود بوده و هستند. 

استاندار خراسان رضوی بیان کرد:برخی مدرسه ساز بوده ، عده ای در حوزه درمانی ،گروهی به ایتام ، افراد بی بضاعت و یا معلولان خدمت کرده و برخی هم چون جوانان در حوزه های جهادی با آبادانی روستاها و مناطق محروم اقدام به محرومیت زدایی از مناطق مختلف کشور می کنند و گروهی هم این خیر را در ساخت مساجد و اماکن مذهبی و حوزه های علمیه یافته اند.

رشیدیان بیان کرد: امروز شاهد حضور خیرین در تمامی عرصه ها هستیم به گونه ای که هر جا نیاز بوده ،حضور یافته و نقش موثر خود را ایفا کرده اند و ما نیز موظف به تسهیل شرایط فعالیت خیرین در حوزه های مختلف و رفع موانع و مشکلات آنها هستیم.

وی اظهارکرد:مهمترین بخش مدنی خیرین هستند در عین آنکه در این حوزه تشکل های صنفی و سیاسی و غیره هم وجود دارند اما بخش خیرین به عنوان نهادی که در حوزه های مختلف توسعه کشور می تواند تاثیر گذار باشد بسیار برجسته تر است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.