قدس انلاین : معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: نمایندگی‌های مجاز شرکت‌های خودروسازی داخلی یا نمایندگی فروش خودروهای خارجی در استان صاحب آرم و تارنما واحد می‌شوند.

نمایندگی‌های مجاز فروش خودرو صاحب آرم واحد می‌شوند

علی باخرد با بیان این مطلب، اظهار کرد: سومین جلسه کارگروه تخصصی رفع موانع ومشکلات مشتریان نمایندگی‌های خودرو با حضور اعضای کارگروه در محل انجمن صنفی نمایندگان سایپا خراسان رضوی برگزار گردید .


وی افزود : همه سایت‌ها و نمایندگی‌های مجاز شرکت‌های خودروسازی داخلی یا نمایندگی فروش خودروهای خارجی در کشور زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کنند و وجود نمایندگی‌های غیرمجاز فروش خودرو یا افرادی که به اسم نمایندگی اقدام به فروش خودرو می‌کنند، باعث وقوع  تخلفات مختلف نظیر افزایش کاذب قیمت خودرو در بازار شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری، کارگروه رفع موانع و مشکلات مشتریان نمایندگی‌های خودرو در استان شکل گرفته است و در آن موضوعاتی از جمله برخورد با  نمایندگی‌های غیرمجاز فروش خودرو مورد بررسی قرار گرفته است.

باخرد افزود: برخی افراد به اسم نمایندگی یا شرکت‌هایی که مجوز نمایندگی فروش خودرو ندارند یا قبلا مجوز نمایندگی فروش خودرو از آن‌ها سلب شده و به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کردند، اقدام به فروش خودرو می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: حداقل طی یک ماه گذشته با بررسی‌های انجام گرفته سه یا چهار مورد افراد متخلف در خصوص فروش خودرو از طریق نمایندگی‌های غیرمجاز در خراسان رضوی شناسایی شده‌اند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: متاسفانه برخی خریداران نسبت به خرید خودرو بی توجهی کرده و با مراجعه به نمایندگی‌های غیرمجاز یا افرادی که به اسم نمایندگی اقدام به فروش خودرو می‌کنند که این امر باعث بروز تخلفات مختلف در این زمینه می‌شود.

باخرد تصریح کرد: کارگروه رفع موانع و مشکلات مشتریان نمایندگی‌های خودرو اقدام به راه‌اندازی سایتی اختصاصی و آرم واحد برای نمایندگی‌های اختصاصی خودرو در استان کرده است، تا همه نمایندگی‌های فروش خودروهای داخلی و خارجی استان مشخص شده و توسط مسئولان قابل رصد باشند.

وی اضافه کرد: رسیدگی به شکایات مربوط به سود تاخیر و خواب خودرو در اسرع وقت در دفاتر منطقه‌ای شرکت‌های خودرو ساز در استان پیگیری و اعلام نتیجه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.