قدس‌آنلاین: استاندار خراسان رضوی گفت : مجمع مشورتی جوانان ظرفیتی مغتنم و مبارک است که می تواند در تعامل با سایر بخش های مربوطه اعم از حوزه های فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی نقش آفرینی و اثر گذاری شاخصی داشته باشد.

مجمع مشورتی فرصتی مغتنم برای نقش آفرینی جوانان در تعامل با بخش اجرایی/بهره گیری از توان و انرژی و ایده جوانان در حل چالش ها

 علی رضا رشیدیان در دیدار جمعی از اعضای هیات رئیسه مجمع مشورتی جوانان استان افزود : این مجمع امروز باید با عبور از حوزه های شکلی به مباحث محتوایی و رسالت و مسئولیت انسان بودن پرداخته و آثار ماندگاری از خود باقی بگذارد.
وی بومی سازی و مناسب سازی استارت آپ های استان متناسب با شرایط و نیازها و امکانات موجود را بسیار مهم خواند و گفت :این حوزه می تواند ظرفیت ارزشمندی را برای اشتغال جوانان فراهم کند.
 وی ادامه داد : در این راستا در تعامل با مجمع مشورتی جوانان از ظرفیت استارت آپ ها به عنوان شروعی برای اشتغال های جدید بهره گیریم تا در زمینه ایجاد اشتغال ظرفیت های جدیدی را فراهم نمود.
وی عنوان کرد : در حوزه استارت آپ ها کارهای خوبی صورت گرفت و باید در موضوع توجیه ظرفیت این بخش و نیز مزیت های آمایش سرزمینی و اشتغال استان و توان و زمینه های دانش بنیان و نیز بنیاد نخبگان و غیره به آنان آموزش هایی ارائه شود .
رشیدیان افزود : این امر می تواند زمینه آشنایی نسل جوان با زمینه های اشتغال و ورود به حوزه های مربوطه را فراهم کند.
 وی عنوان کرد : اگر بتوانیم ظرفیت علمی ،دانشگاهی و بنیاد نخبگان و پارک های علم و فناوری و ظرفیت اداره کل ورزش و جوانان ، دانشگاه ها و بویژه جهاد دانشگاهی و توان و ظرفیت بانکی را در کنار هم قرار دهیم می توان این توان و پتانسیل را به حوزه توسعه استان سوق داد.
 وی اظهار کرد :مجمع مشورتی جوانان با توجه پتانسیل بسیار خوبی که در شهرستان های استان دارد ، می تواند فرصت خوبی برای این امر باشد.
 استاندار خراسان رضوی ادامه داد :جوانان ما این ظرفیت را دارند در کنار هم در تعامل و هماهنگی با بخش های مختلف آثار و دستاوردهای ارزشمندی از خود بر جای بگذارند.
وی با تاکید بر اینکه اشتغال جوانان باید توسط خود آنان با حمایت بخش های مربوطه شکل گیرد و منتظر ایجاد شغل از سوی دولت نباشند ، افزود : شهرستان های ما در حوزه های مختلف صنعتی ، معدنی ، صنایع غذایی و تکمیل چرخه های تولیدات کشاورزی ، صنایع دستی ظرفیت های زیادی دارد که با استفاده از تسهیلات و فرصت های فراهم شده در این بخش و بهره گیری از توان ، انرژی و تخصص نسل جوان می توان اشتغال خوبی ایجاد کرد.
 رشیدیان با تاکید بر اینکه در حوزه تولید شغل و ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره های تولیدی زمینه های دارای ظرفیت در هر منطقه شناسایی و اقدام شود،عنوان کرد : جوانان ما پتانسیل های بالقوه بسیاری دارند که با دریافت مشاوره های درست می توانند تبدیل به کار و تولید شوند.
 وی با اشاره به 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات توسعه اشتغال روستایی و مناطق محروم کشور گفت : سود این تسهیلات در مناطق روستایی بین 6 تا 10 درصد است که فرصت خوبی برای فعال سازی و تکمیل زنجیره تولید کشاورزی ، صنایع غذایی و معدنی در مناطق روستایی است و نقش جوانان تحصیل کرده در این حوزه بسیار مهم است.
استاندار با بیان اینکه سهم خراسان رضوی از این تسهیلات 610 میلیارد تومان است ، گفت : نیمی از این تسهیلات به استان ابلاغ شده که باید در زمان محدود و مشخصی جذب شود اما از ابتدای امسال بالغ بر 22 هزار طرح در این حوزه ارائه شده که بیش از 15 هزار مورد آن به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی رد شده است.
وی تصریح کرد : مجامع مشورتی در شهرستان ها و استان با توجه به توان تخصصی و دانش آموخته خوب خود می تواند در این حوزه راهگشا و موثر باشد.
 وی افزود : ما باید بتوانیم از کانال شما به عنوان نمایندگان یک میلیون و 700 هزار جوان از ظرفیت جوانان برای حل معضلات مختلف از اشتغال گرفته تا چالش های جدی استان در حوزه های آب ، آسیب های اجتماعی و غیره  بهره گیریم.
استاندارخراسان رضوی اظهار کرد : امروز برای تداوم حرکت چرخ انقلاب که از سوی امام (ره) و شهدا تکلیفی بر دوش ماست  نیازمند مدیرانی مدبر ، کارآشنا ، جوان و متخصص هستیم و در این صورت می توانیم راه عزت ، استقلال و آزادی و  پیشرفت را ادامه دهیم .
وی ادامه داد : در این میان هر چه به جوانان فرصت داده شودتا  در عرصه های مختلف ورود یابد امکان استفاده از توان و نیروی جوانی آنان در رفع مشکلات جامعه بیشتر خواهد بود.
رشیدیان افزود : ما امروز فرصت آزمون و خطا نداریم ، باید از ظرفیت و نیروی جوانی و جوانان در زمان خود استفاده کنیم زیرا اگر این توان از دست برود دیگر باز نمی گردد.
وی ادامه داد : اگر من و شما همت کرده از این ظرفیت تاریخی به نفع جامعه وکشور استفاده کنیم در واقع رسالت خود را انجام داده ایم ،اما اگر خود را با یک سری مسائل غیر اولویت دار درگیر کنیم باید هم به خود و جمعیت حدود دو میلیونی جوانان استان که به این مجمع مشورتی اعتماد کرد تا به عنوان موتور محرکه برای حل مسائل جامعه اقدام نماید ، پاسخ دهید.
وی با اشاره به شرایط امروز جامعه افزود : امروز دشمن به صراحت بارها اعلام کرده که راهبرد  فشار از پایین و اختلاف از بالا را در دنبال می شود و همه تلاش خود را به کار بسته تا مشکلات زیادی را برای جامعه ما بوجود آورد.
 استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه به طور قطع شرایط امروز ما به قبل از برجام بر نمی گردد ، اظهار کرد : نگاه صفر و 100 به مسائل اجتماعی غلط است چه رسد به مسائل سیاسی چون برجام که حرکت دیپلماتیک و دارای چند طرف مختلف و درجای خود بسیار موثر و بجا بود؛ حرکتی که 12 سال دنبال می شد و در این دولت به سرانجام رسید و  نشان داد ایرانیها اهل گفتمان و گفت و گو هستند.
 وی ادامه داد : در جریان برجام موضوع جالب توجه ،آن بود که برخی دلواپسان در داخل و نیز آمریکایی شبیه هم ،فکر می کردند.
 وی اظهار کرد : با همه این مباحث امروز دشمن همه تلاش و ترفند خود را به کار گرفته  مردم و دولت ما را تحت فشار بگذارد ، باید ازهمه توان و ظرفیت ها بویژه توان و تخصص و انرژی نسل جوان برای مدیریت شرایط و حرکت مقتدرانه در مسیر توسعه ای خود بهره گیریم .
وی در ادامه همچنین با اشاره به قرارگیری در چهل سالگی نظام ادامه داد: باید فکر کرد که چگونه از ظرفیت مجمع مشورتی جوانان در حوزه های مناسبتی بهره بیشتری ببریم .
رشیدیان ابراز امیدواری کرد : از این توان و ایده ها و پیشنهادات مجمع مشورتی در مناسبت های مختلف برای آنچه که می تواند افتخارات ، هویت و ظرفیت و توانمندی های استان و کشوررا بیشتر به منصه ظهور رسانده و بهتر در معرض دید مردم قرار دهد ، باید کمک گرفت.
وی در ادامه با تاکید بر برگزاری فصلی این نشست خود با اعضای هیات رئیسه مجمع مشورتی جوانان استان ، افزود : با توجه به در پیش بودن هفته دولت از هم اکنون برنامه ریزی شود در  نحوه برگزاری بهتر و موثرتر این هفته از پیشنهادات ، نظرات ،ایده ها و حتی امکانات جوانان استفاده شود تا در چهلمین سال انقلاب هفته دولت متفاوتی نسبت به سال های گذشته داشته باشیم .
استاندار تصریح کرد : تلاش ما بر آن است تا ارتباط و تعامل شما با بخش های مختلف دولتی را برقرار کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.