همدان - رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان با بیان اینکه برون‌سپاری فرهنگسراها تعیین تکلیف و برنامه مشخص ارائه شود، گفت: مسائل فرهنگی در برون سپاری فرهنگسراها تحت‌ شعاع قرار نگیرد.

ضرورت تسریع در فعالیت های فرهنگی،  اجتماعی و ورزشی شهرداری

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان رضوان سلماسی در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، با تقدیر از سرپرست سابق سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان، با تاکید بر تسریع در فعالیت های فرهنگی،  اجتماعی و ورزشی شهرداری اظهار کرد: پیگیری و اجرای برنامه‌ها در این سازمان اخیراً سرعت خوبی داشت.

سلماسی با بیان اینکه در برون‌سپاری به جز فرهنگسرای کسب و کار، در راستای مسائل فرهنگی، هنری و ورزشی برنامه‌ریزی شود، اظهار کرد: تمام اقشار و سمن‌ها نیز در این بخش دیده شود و به ویژه مسائل فرهنگی در برون سپاری تحت‌ شعاع قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه شهردار همدان توجه ویژه‌ای به نیروی جوان و ظرفیت آنها دارد، گفت: امیدواریم با استفاده از مدیر جدید و جوان در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهد تأثیرات قابل توجهی در این حوزه باشیم.

وی با بیان اینکه کمیسیون در کنار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری است تا تغییرات موثری در این حوزه شکل گیرد، افزود: حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری نیازمند توجه  ویژه شهردار است و امیدواریم ماندگاری مدیر جدید به اندازه‌ای باشد که تأثیرگذاری حضورش در این حوزه را در شهر شاهد باشیم.

سلماسی با تأکید بر اینکه حجم کار در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زیاد است، اضافه کرد: همه باید کنار هم باشند و وقت و انرژی در این حوزه گذاشته شود.

وی با بیان اینکه به جد خواستار زمان‌بندی برای پروژه‌ها در این حوزه هستم، ادامه داد: بحث اول در این حوزه شورای اجتماعی محلات است که باید اجرایی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: نیروهای داخل شهرداری باید مجاب به اجرای این طرح شوند که در این صورت خارج از شهرداری نیز این اتفاق می‌افتد؛ تلاش بر این است طرح شورای اجتماعی محلات در استان نیز طرح شود که این مهم نیازمند ایجاد زیرساخت‌هاست.

وی تشکیل کمیته آموزش شهروندی را دیگر موضوع مهم برشمرد و یادآور شد: هر چه سریعتر این کمیته باید تشکیل شود تا کار به صورت جزیره‌ای پیش نرود.

سلماسی پیوست‌نگاری فرهنگی را دیگر اولویت این سازمان دانست و اظهار کرد: چند کار ویژه از تهیه دستورالعمل، تعیین محل دبیرخانه و آموزش نیروها در این خصوص لازم است؛ با پروژه‌های اثرگذار در این بحث مواجه هستیم که قدرت این سازمان برای تأییدیه نظر نهایی را دهد.

وی با تأکید بر توجه به همگانی کردن ورزش و برنامه‌ریزی در این خصوص، گفت: برای اینکه کارها در ادارات و سازمان‌ها با قوت پیش برود ابتدا باید سلامت پرسنل تامین شود؛ اگر می‌خواهیم در یک منطقه و سازمان کارها طبق روال صورت گیرد باید ورزش اولویت پرسنل و مدیران باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: برای لیگ شهرداری بودجه مشخصی مصوب شده و شرایط دیده شود؛ اگر تیمی می‌خواهد موفق شود باید برنامه‌ریزی در تمام جوانب صورت گیرد.

وی خواستار در نظر گرفتن دغدغه مالی بازیکنان تیم فوتبال شهرداری شد و افزود: معتقدم یک‌میلیارد و ۲۰۰ تومان بودجه برای فوتبال کافی نیست؛ طوری برنامه‌ریزی شود اگر تیم صعود نمی‌کند حداقل جزو تیم‌های برتر باشد.

سلماسی خواستار ایجاد نشاط اجتماعی در شهر شد و اضافه کرد: ضروری است از ظرفیت پیاده‌راه و فرهنگسراها و با بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها در ایجاد این فضا استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه باید به صورت ویژه در حوزه فرهنگ، هنر، ادب و موسیقی وارد شد وبه هنرمندان همدان نیز در این حوزه‌ها توجه کرد، افزود: اگر بتوانیم چند روز را در همدان همچون «روز همدان» برند کنیم، می‌توانیم جذب توریست داشته باشیم همچنین برگزاری جشنواره شهروندان برگزیده همدان طی چهار سال جزو اولویت‌های شهرداری باشد.

ضرروت استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی در اجرای برنامه های فرهنگی

نایب رئیس شورای شهر همدان نیز در این جلسه یادآور شد: معاونت فرهنگی باید با یک تغییر اجرایی همراه باشد و درب این سازمان به روی مردم باز باشد.

علی فتحی با تاکید بر اینکه سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اجرای برنامه های خود را صرفا به افراد خاص محول نکند، افزود: در این امر باید از  ظرفیت و مشارکت تمامی سمن ها، تشکل ها و نهادهای مردمی بهره گرفت.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز گفت: در پیوست‌نگاری فرهنگی نیز فقط به اسم آن پرداخته شده و نه محتوا، که به منظور محتوادهی نیاز به آموزش است و مجموعه شهرداری ابتدا باید این کار را انجام دهد.

حمید بادامی‌نجات از برگزاری اختتامیه جشنواره شهروندان برگزیده همدان در روز سوم شهریورماه خبر داد و افزود: می‌خواهیم رویدادی برگزار شود که تاکنون اجرا نشده و کار بزرگ دیده شود و به این منظور باید برای برنامه‌ریزی سریعاً اقدام شود.

کارها را معطل میزان نقدینگی نکنید

شهردار همدان با بیان اینکه انتظار جامعه از شهرداری انجام کار فرهنگی است، گفت: نباید کار را به این نکته پیوند دهیم که چقدر نقدینگی داریم، البته کار حرفه‌ای نیاز به نقدینگی دارد و بحث آن جداست اما در حوزه فرهنگی ظرفیت‌های بسیاری داریم.

عباس صوفی با بیان اینکه انتظار جامعه از شهرداری برای کار فرهنگی است، اظهار کرد: باید جامعه را در این حوزه و در بخش‌های فرهنگی، ورزشی، مذهبی و... تغذیه کنیم و مدیریت جدید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری باید کار انجام دهد و نگران مباحث مالی هم نباشد.

وی خواستار استفاده از حداکثر ظرفیت سمن‌ها شد و افزود: باید از ظرفیت بخش‌های مختلف از جمله صدا و سیما، سپاه، ارشاد، ورزش و جوانان و... نیز در این حوزه استفاده کنیم.

صوفی خطاب به خوشبخت مدیر جدید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اضافه کرد: بارها گفته‌ام بهانه‌ای برای عدم انجام کار پذیرفته نیست و باید کار پویا و خوب انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل شورای اجتماعی محلات یادآور شد: سعی می‌کنیم شورای اجتماعی محلات را در مرحله نخست در دو یا سه نقطه شهر آغاز کنیم.

شهردار همدان با تأکید بر اینکه حوزه فرهنگی باید یک دست کار را جلو ببرند و چندصدایی در انجام امور نباشد، اظهار کرد: مجموعه شهرداری و شورای شهر و نه فرد، باید موفق باشد.

سرپرست سابق سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز با اشاره به وجود مشکلات عدیده در فرهنگسراها، ادامه داد: در این سازمان بدنه قوی داریم که بازوان پرتوان این مجموعه هستند؛ امیدواریم نگاه به سازمان از درون شهرداری تغییر کند.

حسن محمدی با تأکید بر اینکه برای من بالندگی این سازمان مهم است هرچند به قیمت تخریب من تمام شود، افزود: امیدوارم حمایت از مدیر جدید بسیار زیاد باشد؛ آوردن نیرو از بیرون مخرب بوده و مدیر جدید از داخل مجموعه و از کارشناسان قوی فرهنگی است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری همدان نیز با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی نیز از وجهه فرهنگی برخوردار است و این امر کار ما را راحت کرده است، گفت: طی سه ماه تابستان برنامه‌هایی در حوزه فرهنگی و ورزشی در سازمان خواهیم داشت.

سعید خوشبخت با اشاره به برون‌سپاری دو تا سه فرهنگسرا طی سال جاری  ادامه داد: در مورد سایر فرهنگسراها نیز تشکیل اتاق فکر یا شورای فرهنگسرا تصمیم گیری و اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری همدان خاطرنشان کرد: به لحاظ نیروی انسانی بزرگ‌ترین سازمان شهرداری هستیم و  برون‌سپاری فرهنگسراها در تأمین نیرو و پرداخت حقوق و مزایا کمک می‌کند.

وی به دیگر برنامه‌های این سازمان طی سال اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری جشن، تنوع فعالیت‌ها در فرهنگسراها، خارج کردن فرهنگسراها از کلیشه‌ای بودن و تبدیل فرهنگسراها به پاتوق فرهنگی از دیگر برنامه‌هاست.

خوشبخت با بیان اینکه در حوزه امور اجتماعی نیز برگزاری جلسه در خصوص تشکیل کمیته آموزش شهروندی از هفته بعد در اولویت کارهاست، اظهار کرد: برگزاری اردوهای آموزش شهروندی با سازوکار و محتوای جدید با همکاری مناطق و سایر نهادها را نیز انجام خواهیم داد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری همدان بیان کرد: دبیر کمیته پیوست‌نگاری فرهنگی به زودی معرفی می‌شود؛ باید یک پیاده‌راه پایلوت به این منظور انتخاب شود و هزینه پیوست‌نگاری را نیز شهرداری منطقه پرداخت کند.

گفتنی است، در پایان جلسه از زحمات حسن محمدی در سازمان فرهنگی اجتماعی و رزشی شهرداری همدان توسط رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی وشورای اسلامی شهر همدان تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.