قدس انلاین : مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی گفت: مربیان گذشته نقش دلسوزانه و پدرانه‌ای را داشتند و باید بررسی شود چرا اکنون مربیان امروز اینگونه نیستند.

هندبال خراسان رضوی به حضور در لیگ برتر نیاز دارد
 کوروش صبوریان در مجمع سالیانه هیئت هندبال خراسان، اظهار کرد: هندبال رشته‌ای جذاب است و ورزشکاران این رشته از لحاظ فیزیکی، قوی‌جثه هستند. باید بررسی کنیم تا متوجه شویم چرا در گذشته هندبال خراسان موفق بود و امروز به شدت این مسائل کمرنگ شده‌است.
وی بیان کرد: مربیان در گذشته نقش دلسوزانه و پدرانه‌ای داشته‌اند اما مربیان نسل جوان تعهد و پیگیری‌های لازم را ندارند. بهتر است تحقیقی در این ارتباط صورت گیرد. شاید هم یکی از دلایل، مشکلات اقتصادی به وجود آمده باشد که به صورت جدی باعث شده به هندبال ورود نکنند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان با توجه به نقش مهم مربی در هندبال خاطر نشان کرد: هندبال در خراسان رضوی جزو ورزش‌های ریشه‌دار است و جزو رشته‌های جذاب به حساب می‌آید که در زمان مدرسه من هم در آن فعالیت کرده‌ام، اصل‌ترین دلیل انتخاب هندبال به گمانم برخورد و رفتار مربی ورزشم بود. در حوزه آموزش و پرورش مربی نقش بسیار مهمی را می‌تواند ایفا ‌کند.
صبوریان از تجربه خوب اصفهان در زمینه اقتصادی یاد آور شد: اصفهان زمانی که از ظرفیت‌های اقتصادی به خوبی استفاده کرد، هندبال در آن منطقه پیشرفت کرد اما خراسان اینگونه نبود، با توجه به اوضاع اقتصادی فعلی که بخش خصوصی با تردید وارد می‌شود، امیدوارم بخش خصوصی بتواند اسپانسری هندبال استان را به عهده بگیرد. اگر چنین اتفاق خوبی بیافتد ما نیز پشتیبانی خواهیم کرد تا بتوانیم امسال در لیگ برتر تیم داشته باشیم.
وی افزود: حضور در لیگ مانند جریان خون در بدن باعث حرکت و یادگیری بیشتر در هندبالیست‌ها خواهد شد. هیئت نباید درگیر پروسه سالن‌داری شود با مبلغی که هیئت‌ها طبق برنامه برآورد مالی می‌کنند و  به تایید اداره کل می‌رسد، قطعا هزینه‌ها پرداخت خواهدشد و خانه‌های ورزش از جمله خانه هندبال باید خانه هندبال باقی بماند و هیچگونه فعالیتی به غیر از هندبال در آن صورت نگیرد. 
صبوریان با تاکید بر اینکه هیئتها از تجربیات هیئت قبلی بهتر است استفاده کنند، بیان کرد: هر رئیس هیئتی که تغییر می‌کند و رئیسی جدید می‌آید فکر می‌کند تمام مسائل را باید از صفر شروع کند که اینگونه نیست و بهتر است از تجربیات رئیس قبلی هیئت نیز استفاده شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.