همدان - معاون بهره برداری آب وفاضلاب همدان اظهار کرد :فاضلاب بیمارستان ها مجزا تصفیه می شوند.

فاضلاب بیمارستان ها مجزا تصفیه می شوند
به گزارش قدس آنلاین ، حمیدرضا نیکداد  با بیان اینکه دستگاه‌های کاهنده مصرف برای صرفه‌جویی آب در مدارس و مساجد نصب شده است، بیان کرد: شیرآلات با تعویض رایگان در اختیار آنها گذاشته می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شهروندان می‌توانند برای آبیاری فضای سبز داخل منازل از آب منطقه‌ای مجوز حفر چاه دریافت کنند، افزود: هیچ یک از کارواش‌های همدان از آب شرب استفاده نمی‌کنند و با تانکر آب خریداری و کار می‌کنند.
معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب همدان در خصوص نصب فشارشکن در سطح شهر بیان کرد: در راستای توزیع عادلانه آب در بین شهروندان، نصب دستگاه‌های فشارشکن در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۴ دستگاه فشارشکن در شهر همدان نصب شده است، گفت: در این راستا شاهد افت فشار بیشتری در شهرک مدنی بودیم که خط انتقالی به طول ۱۶۰۰ متر اجرا شده که ۲۰۰ متر ان باقی مانده و به زودی اتمام یافته و مشکل افت فشار این منطقه نیز حل خواهد شد.
نیکداد با بیان اینکه ۴۴ شیر فشارشکن تا یک ماه پیش مجهز به کنترل‌گر فشار شده است، افزود: با مدیریت شبکه نبض شبکه در دست است و با این کار مدیریت مصرف اعمال می‌شود.
وی با اشاره به اینکه آب مصرفی شهر همدان از ۶۰ حلقه چاه، سد اکباتان و رودخانه‌های فصلی در فصول غیرزراعی تأمین می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر رودخانه‌ها را نداریم و بعد از فصل زراعی مجدد برای شرب از رودخانه‌ها استفاده می‌کنیم.
معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب همدان در خصوص تصفیه فاضلاب بیمارستان‌ها نیز گفت: در شهر همدان تمام بیمارستان‌ها مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب هستند که پس از تصفیه وارد شبکه فاضلاب می‌شود.
وی یادآور شد: تیم‌های متشکل از شرکت آبفا و علوم پزشکی در سال یک مرحله بازدید میدانی از پساب بیمارستان‌ها دارند و اگر مشکلی داشته باشد، از روند ورود آن به تصفیه‌خانه جلوگیری می‌شود.
*طلب ۱۴ میلیارد تومانی آبفا از مشترکان آب
معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز گفت: طلب شرکت آبفا از مشترکان آب ۱۴ میلیارد تومان است که عمده طلب از علوم پزشکی با یک میلیارد، نیروهای مسلح و ورزش جوانان است.
علی قدیمی با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان از طلب شرکت آبفا از مشترکان خانگی و ۴ میلیارد تومان از مشترکان غیر خانگی است، یادآور شد: ۸۸ درصد آب مصرف خانگی و ۱۲ درصد آن غیرخانگی است.
وی با بیان اینکه ۸۵ درصد پرداختی‌های قبوض مشترکان به صورت غیر حضوری است، خاطرنشان کرد: مشترکان می‌توانند همه خدمات شرکت آب و فاضلاب را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.
منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.