بجنورد- شهردار بجنورد گفت: فقط ۱۰ درصد از شهر بجنورد توسط ناوگان اتوبوس رانی شهرداری سرویس دهی می شوند.

فقط ۱۰ درصد از شهر بجنورد توسط ناوگان اتوبوس رانی سرویس دهی می شود

به گزارش قدس آنلاین، روح الله براتیان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بر اساس طرح جامع حمل و نقل باید ۴۵ درصد از مساحت این شهر توسط ناوگان اتوبوس رانی سرویس دهی شوند، افزود: هنوز۳۴ و نیم درصد از این طرح عقب هستیم و در ۱۰ درصد مذکور نیز شاهد نارضایتی های مردم نیز هستیم.

وی ادامه داد: منتظر آن اختصاص مبلغ سه و نیم میلیارد تومان از سوی دفتر مقام معظم رهبری هستیم که با اختصاص آن می توان ۱۵ دستگاه اتوبوس به تعداد اتوبوس های ناوگان اتوبوس رانی این شهر افزود.

براتیان در پاسخ به اختلاف میان شهرداری و اوقاف در ارتباط با مالکیت زمین اظهار کرد: زمانیکه صاحب خانه نباشد و نظارت های لازم نیز وجود نداشته باشد با مشکل تملک زمین های شهرداری از سوی سایر افراد مواجه خواهیم شد.

وی بیان کرد: به عنوان مثال به علت وجود چنین مشکلی حدود چهار هکتار زمین باباامان که زمین شهرداری بوده به مالکیت اوقاف درآمده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: اما هم اکنون برای حل این مشکل امر تشکیل بانک املاک زمین های شهرداری راه اندازی شده است و تمامی اطلاعات املاک شهرداری در آنجا به ثبت رسیده است.

وی دراتباط با اجرای طرح پارکبان در بجنورد نیز توضیح داد: پارک بان جزء حاشیه سازی هایی بود که توسط برخی از افراد مطرح شد، و برای اینکه بتوان ترافیک را در شهر بجنورد مدیریت کرد باید به دو صورت ساخت پارکینگ و ایجاد فضایی برای پارک موقت خودروها اقدام کرد.

شهردار بجنورد گفت: در دوره چهارم شورا مناقصه ای برای اجرای طرح پارک بان انجام و اجرای آن به دوره مدیریت بنده در شهرداری بجنورد بازگشت.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوان نیاز پارکینگ شهر را تامین کرد باید پارکینگ ها را مدیریت کرد

جذب ۵.۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت پارک دوبرار/باباامان زنده می شود

شهردار بجنورد از جذب ۵.۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و تکمیل پارک دوبرار خبر داد.

روح الله براتیان از پروژه های عمرانی شهرداری بجنورد گفت: مساحت پروژه پارک دوبرار به همراه موزه دفاع مقدس، ۹۴ هکتار است.

وی با اشاره به اینکه پارک دوبرابر بعد از تکمیل، بزرگترین پارک شهر بجنورد خواهد بود، افزود: قرار بر این است تا این پروژه تا سه ماه آینده تکمیل شود در غیر این صورت اعتبار جذب شده برگشت خواهد خورد.

براتیان با بیان اینکه عملیات تکمیل این پروژه از هفته آینده آغاز خواهد شد، ادامه داد: پنج پیمانکار اجرای این پروژه را انجام خواهند داد که یکی از اقداماتی که باید انجام شود ساخت راه دسترسی است که به هنگام عقد قرار داد اعلام شد پیمانکارانی در عرصه رقابت حضور یابند که دارای کارخانه آسفالت، سیستم سنگ شکن، سیستم پخش آسفالت داشته باشد که با یکی از این پیمانکارها قرار داد منعقد شده است.

وی اظهار کرد: محوطه سازی، نصب آلاچیق، ساخت دو پارکینگ و هفت دستگاه سرویس بهداشتی از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود.

براتیان تصریح کرد: دوبرار بعد از تکمیل تبدیل به یک منطقه گردشگری خواهد شد و علاوه بر آن مکانی بسیار مناسب برای امر پیاده روی و کوه نوردی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باباامان زنده خواهد شد، گفت: هم اکنون تمام تمرکز جمعیتی مسافران و مردم در باباامان در بخش پارکینگ این پارک است که قرار بر این است تا بخش پارکینک فقط برای پارکنیگ استفاده شود وآلاچیق های آن به بخش جنگلی پارک انتقال یابد.

این مقام مسئول افزود: هم اکنون مساحت باباامان ۹۴هکتار است که سند ۳۵۳ هکتار از سوی منابع طبیعی اخذ شده است و به باباامان افزوده می شود.

وی ادامه داد: بخشی از آلاچیق ها نیز در بخش باغ ایلخانی که به باباامان ملحق شده است، نصب خواهد شد و با این روش، ترتیبی اتخاذ می شود که بخش باغ ایلخانی نیز مورد استفاده مردم و مسافران قرار گیرد.

به گفته شهردار بجنورد وروردی فعلی باباامان ورودی این پارک باقی خواهد ماند و از سوی قسمت باغ ایلخانی خروجی باباامان خواهد شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۲.۲ هکتار از زیرسازی های لازم در قسمت فاز دوم باباامان انجام شده است.

براتیان همچنین درخصوص آسفالت محلات بجنورد نیز اظهار کرد: ۲۳ محله حاشیه نشین در بجنورد وجود دارد که هنوز خاکی هستند.

وی با اشاره به اینکه اختصاص سهمیه ۱۰ هزار تنی قیر برای سال جاری به بجنورد اختصاص یافته است، گفت: طی چند روز گذشته نیز ۹۷۵ تن قیر قطعی شد که به این شهر اختصاص یابد.

این مقام مسئول افزود: با جذب ۹۷۵ تن قیر برای آسفالت محلات طی سه ماه هیج مشکلی نخواهیم شد.

وی ادامه داد: آسفالت محلات خاکی حواشی شهر اولویت اصلی برنامه آسفالت شهرداری خواهد بود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.