گیلان - رییس سازمان جهاد کشاروزی گیلان، گفت: در شرایط دمایی فعلی در صورت دسترسی به آب پیشنهاد می‌شود با هدف پیشگیری از خشکیدگی کلاله برنج مزارع به اندازه دو تا چهار بند انگشت مرطوب باشند تا تنش گرمایی سبب افت عملکرد نشود.

هشدار به برنجکاران در پی افزایش دمای هوا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی ، علیرضا شعبان نژاد در جلسه کشاورزی استان با بیان اینکه برنج یکی از گیاهان زراعی با مصرف زیاد آب است، گفت:به‌کارگیری روش‌هایی به منظور افزایش راندمان مصرف آب در تولید آن اهمیت زیادی دارد.

وی افزود:با توجه به نتایج به‌دست آمده از تحقیقات علمی، می‌توان گفت که آبیاری غرقابی تا مرحله گل‌دهی یا ساقه رفتن، برای تولید عملکرد دانه قابل قبول و بهبود بهره‌وری مصرف آب با بکارگیری آبیاری تناوبی به‌جای آبیاری غرقابی در زراعت برنج می‌تواند در کل فصل رشد مورد توجه قرار گیرد.

شعبان‌نژاد، خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه اینکه شروع فاز زایشی برنج در اکثر شهرستان‌های استان گیلان گزارش شده است در شرایط دمایی فعلی در صورت دسترسی به آب پیشنهاد می‌شود با هدف پیشگیری از خشکیدگی کلاله برنج مزارع به اندازه دو تا چهار بند انگشت مرطوب باشند تا تنش گرمایی سبب افت عملکرد نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.