رشت- استاندار گیلان از مقام نخست کشوری این استان در تعداد پرداخت تسهیلات رونق تولید خبر داد و افزود: همچنین از لحاظ میزان پرداختی ها در تسهیلات رونق تولید، بین استان های کشور رتبه نهم را به خود اختصاص داده ایم که فاصله ما در این بخش، با دو سه استان بسیار کم است.

گیلان مقام نخست پرداخت تسهیلات رونق تولید را دارد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از واحد روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان در رشت؛ استاندار گیلان بر ضرورت عدم انحراف در پرداخت تسهیلات رونق تولید تأکید کرد و گفت: تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی باید علاوه بر اثربخشی در فرآیند تولید، منجر به ایجاد شغل شود.

وی ادامه داد: اگرچه قصدمان فقط پرداخت تسهیلات نیست، اما بایستی اهتمام داشته باشیم تا علاوه بر کیفیت، اثربخشی و جلوگیری از انحراف، سرعت رسیدگی به پرونده ها را نیز بیشتر کنیم و از لحاظ میزان پرداخت هم به جایگاه بالاتری دست یابیم.

استاندار گیلان مقام نخست استان را از لحاظ تعداد در پرداخت تسهیلات رونق تولید، نشان دهنده برخورداری بیشتر استان از صنایع متوسط و کوچک دانست و اظهار داشت: واحدهای کوچک ضریب اشتغال بالاتری داشته و با طبیعت این استان نیز سازگارترند و آسیب کمتری هم به محیط زیست ما وارد می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز گفت: از سال ۹۶ تاکنون، ۲ هزار و ۳۱۵ مورد تسهیلات رفع موانع و رونق تولید به واحدهای خدماتی، تولیدی و صنعتی استان پرداخت شده است.

فرهاد دلق پوش مبلغ این تسهیلات را ۸۸۳ میلیارد تومان ذکر و تصریح کرد: بر همین اساس، از نظر تعداد در کشور رتبه اول و از نظر مبلغ پرداختی رتبه نهم را بین استان های کشور داریم.

گفتنی است در این جلسه به مشکلات هشت واحد تولیدی گیلان رسیدگی و در مسیر رفع آن و تسریع در پرداخت تسهیلات دستورهای لازم از سوی استاندار گیلان صادر و به تصویب کارگروه رسید.

شایان ذکر است هم اکنون ۲ هزار و ۸۷۰ واحد صنعتی در استان گیلان فعال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.