قدس آنلاین: برای سرعت بخشیدن به طرح بازسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی نیاز به حداقل ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر است.

بازسازی بافت فرسوده اطراف حرم، نیازمند اعتبارات بیشتراست

به گزارش قدس آنلاین رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امروز گفت: این طرح از سالبازسازی بافت فرسوده اطراف حرم نیازمند اعتبارات بیشتر ۷۱ تاکنون فقط  ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. حجت الاسلام احمد مازنی در مراسم بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از بافت فرسوده اطراف حرم رضوی افزود: مجلس شورای اسلامی برای شتاب گرفتن این طرح و حفظ آثار میراثی آن، حمایت می کند.

وی گفت: سالها ساخت و ساز مستمر این طرح، زائران و مجاوران را آزار داده است لذا برای رفاه حال مردم باید این پروژه سرعت بیشتری بگیرد.

مازنی افزود: حفظ میراث فرهنگی و پیوست فرهنگی از دیگر دغدغه برای این بافت است که البته لحاظ شده و در جریان اجرای طرح باید مراقب بود که به میراث فرهنگی آسیبی نرسد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح هماهنگی خوبی بین ارکان تصمیم ساز و مجری وجود دارد گفت: دستگاه های مختلف باید فراتر از مسائل بخشی و سازمانی با هماهنگی بیشتر این پروژه را دنبال کنند.

شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: ۳۹ اثر ثبت شده تاریخی در اطراف حرم مطهر رضوی وجود دارد که فقط ۶ اثر آن تا کنون بازسازی شده است.

سیدمصطفی نعمتی افزود: در حد بضاعت به دنبال رفع خطر از آثار تاریخی اطراف حرم مطهر هستیم ولی موفقیت در این اقدام مستلزم همکاری همه نهادها است.

اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی از سال ۷۱ در محدوده ای به وسعت ۳۱۰ هکتار آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.