۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 608263

اعدامی ۳۲ ساله که به انگیزه سرقت خودرو با همدستی دوستانش راننده‌ای را به قتل رسانده بود بعداز ۱۴ سال کابوس مرگ مهلت یک ماهه برای زندگی گرفت.

مهلت یک ماهه برای برگشت به زندگی

به گزارش قدس آنلاین،۳۰شهریور ۸۳ مرد ۲۴ ساله راننده‌ای بعد از بردن مسافر دربستی از افسریه به پایانه غرب تهران ناپدید شد و پلیس در تلاش برای یافتن او بود. ۱۵ روز بعداز این ماجرا پلیس حوالی جاجرود جسد فردی را که سرش بریده و دست و پایش با طناب بسته شده بود یافت.

مقتول مدارک هویتی همراه نداشت. با توجه به این که احتمال می‌رفت او همان راننده گمشده باشد از خانواده‌اش آزمایش دی‌ان‌ای گرفته و به این ترتیب هویت او تائید شد. چهار ماه از این جنایت گذشت و پلیس در جست‌وجوی قاتل بود تا این‌که مردی با خانواده مقتول تماس گرفت و خبر داد که خودروی مقتول مدتی است در اختیار همسایه‌شان در شهرک غرب است. ماموران به خانه آن مرد مورد نظر در شهرک غرب رفتند و با تحقیق از او معلوم شد مردی به نام مهدی خودرو را مدتی در اختیارش قرارداده است. پلیس در جست‌وجوی مهدی بود تا این‌که ۳۰ دی ۸۳ خودروی مقتول بدون سرنشین در حوالی میدان نماز اسلامشهر کشف شد. در جریان تحقیقات فردی به خانواده مقتول خبر داد که دوستش حسین برای او تعریف کرده که با همدستی مهدی و حامد، راننده‌ای را کشته و جسد او را در جاجرود رها کرده‌اند که معلوم شد آن سه جوان در این جنایت نقش داشته‌اند.

حامد که متهم سابقه‌دار بود شناسایی و بازداشت شد. او به افسر تحقیق گفت: من تازه از زندان آزاد شده بودم و با دوستانم مهدی و حسین که هردو سارق هستند، سوار خودروی دربستی شدیم و چون کرایه نداشتیم راننده را ربودیم. ضربه‌هایی با چاقو به او زدیم که ضربه‌های حسین کشنده بود. انگشتر راننده را سرقت کردیم.

دو همدست او تحت تعقیب قرار گرفتند و یکی از آنها به نام حسین - متهم به قتل -به افسر تحقیق گفت: حامد ضربه‌ای با چاقو به دست راننده زد و ما او را به صندلی عقب کشیدیم. دست و پایش را با طناب بستیم و سمت جاجرود حرکت کردیم. او را در کنار دره پیاده کردیم . بعد من و مهدی با چاقو ضربه‌هایی به او زدیم که ضربه‌های من کشنده بود. مدتی خودرو دستمان بود اما بعدکه خراب شد رهایش کردیم.

آنها صحنه جنایت را بازسازی کرده و روانه زندان شدند. این در حالی بود که مهدی همچنان تحت تعقیب پلیس قرار داشت. حسین و همدستش در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند. حسین حکم قصاص، حبس و شلاق گرفت و همدستش بابت همدستی در آدم‌ربایی به ۱۵سال حبس، سرقت مقرون به آزار ۱۰ سال و ۷۴ ضربه شلاق و ردمال محکوم شد و قضاوت دادگاه برای مهدی -متهم فراری -به طور غیابی ۲۵ سال حبس بابت آدم‌ربایی و سرقت مقرون به آزار صادر شد. این احکام در شعبه ۴۷ دیوان عالی کشور تائید شد. با گذشت چهارده سال از این جنایت، حسین در زندان رجایی شهر کرج پای چوبه دار رفت.

قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران در این باره گفت: واحد صلح و سازش دادسرا در ارتباط با پرونده این مرد اعدامی که ۳۲ ساله است، به گفت‌وگو باخانواده مقتول پرداختند تا این‌که توانستند مهلت یک ماهه برای قاتل بگیرند. قرار شد در این مدت تعیین شده رضایت والدین مقتول را جلب کند در غیر این صورت دوباره پای چوبه دار می‌رود.

منبع: جام جم آنلاین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.