قدس انلاین : نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس گفت: ایجاد فرودگاه، اولویت اول ماست؛ می‌توان این پروژه را به ثمر رساند، دلایل کافی نیز برای ایجاد آن در نیشابور وجود دارد و توجیه‌پذیر است.

ایجاد فرودگاه در نیشابور اولویت اول ماست
 
حمید گرمابی ، عنوان کرد: پیگیری‌های زیادی درباره ایجاد فرودگاه در نیشابور شده است و دلایل کافی نیز وجود دارد و آن‌ها را ارائه داده‌ام؛ فرودگاه اولویت اول ماست. در این رابطه چند مسئله را مطرح می‌کنند برای مثال گفته می‌شود هزینه بیش از مبلغی است که برای این پروژه شاخص تخصیص داده می‌شود که این مشکل را می‌توان با مرحله‌ای انجام دادن پروژه و بهره‌گیری از مشارکت بخش خصوصی رفع نمود.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از مسائل بحث توجیه‌پذیر بودن این پروژه است که مطمئن هستیم، توجیه اقتصادی دارد و ما بیش از 80 درصد فرودگاه‌های موجود در این فرودگاه مسافر خواهیم.
گرمابی ادامه داد: آمار واقعی از آژانس‌های سطح شهر اخذ شده است، هفته‌ای حدود 500 بلیط تهران – مشهد از نیشابور صادر می‌شود؛ حداقل همین مقدار نیز از تهران، مشهد و.. بلیط گرفته می‌شود؛ نیشابور 400 شرکت صنعتی کوچک و بزرگ دارد، علاوه بر آن فولاد و نیروگاه داریم که کارکنان این‌ها مرتب بین تهران و مشهد رفت‌وآمد دارند؛ همچنین از شهرک صنعتی خیام نیز طبق آماری که از مسئولان آن گرفته‌ام ماهانه حداقل 250 بلیط رفت و برگشت به تهران دارند.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه بیان کرد: در بحث گردشگری نیز نیازمند این فرودگاه هستیم، یک گردشگر که بناست به این شهر بیاید رفت‌وآمد به مشهد با خودرو و... برای او خسته کننده است؛ ما مناطق گردشگری زیادی نظیر آرامگاه‌های خیام، عطار، فضل‌بن شاذان و... همچنین طبیعت شهرستان را داریم و پتانسیل این را دارند که مستقیم از تهران گردشگر به نیشابور با ماندگاری چند شب، بیاوریم و قطعا این موضوع اقتصاد شهر را متحول می‌کند. 
وی عنوان کرد: مورد دیگر اتمام این پروژه است که گفته‌اند بهره‌برداری از آن طولانی می‌شود و این نگرانی هست که مانند برخی پروژه‌ها نا تمام بماند و به طول بیانجامد بر اساس برنامه‌ریزی در مدت باقی مانده از دولت آقای روحانی در صورت تخصیص مبلغ، می‌توان فاز اولی که تعریف شده را انجام داد.
گرمابی گفت: حتی اگر این ارتباط فرودگاهی برقرار شود سرمایه‌گذاران تمایل به سرمایه‌گذاری پیدا خواهند کرد و دلایل زیادی وجود دارد که مطمئن هستیم، ایجاد فرودگاه برای نیشابور توجیه دارد؛ علاوه بر آن می‌توانیم بسیاری از سرویس‌ها را به فرودگاه مشهد بدهیم و فرودگاه پوششی مشهد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.