قدس انلاین : رئیس اداره بهزیستی گناباد گفت: بیش از 22 درصد از درخواست‌های طلاق در گناباد با فعالیت اورژانس اجتماعی به سازش منجر شده است که از میانگین استان بیشتر از چهار درصد بیشتر است.

گناباد دومین شهر سالمند ایران
 علی آراسته در نشست خبری که به‌مناسبت آغاز هفته بهزیستی در محل اداره بهزیستی گناباد برگزار شد؛ با بیان اینکه در گناباد دو هزار و 24 معلول تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: از این تعداد 480 نفر مستمری بگیر هستند که 27 میلیون تومان ماهانه به آنها پرداخت می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی گناباد اظهار کرد: در گناباد 24 نفر ضایعه نخاعی دارند که برای آنها حق پرستاری پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه خانواده معلولان از حق معافیت سربازی استفاده می‌کنند، افزود: فردی که پدر یا مادر با معلولیت شدید و یا خیلی شدید دارد از خدمت سربازی معاف است، همچنین فردی که دو فرزند معلول یا یک فرزند معلول شدید داشته باشد مشمول معافیت از خدمت سربازی می‌شود.

آراسته اضافه کرد: پنج مرکز غیردولتی در گناباد در رابطه با معلولان فعال است که در سال گذشته به آنها یک میلیارد و 100 میلیون تومان یارانه پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی گناباد با اشاره به شهریه دانشجویان معلول نیز گفت: برای 27 دانشجو در سال گذشته 22 میلیون تومان شهریه از طرف بهزیستی پرداخت شده است، همچنین 145 دانش‌آموز معلول از کمک هزینه تحصیلی برخوردار شدند. 

وی با بیان اینکه مناسب‌سازی محیط شهری برای تردد معلولان از مهم‌ترین دغدغه‌های بهزیستی است؛ بیان کرد: مناسب‌سازی برای شهر گناباد که دومین شهر سالمند ایران است، ضرورت بیشتری دارد.

آراسته با بیان اینکه در گناباد 950 زن سرپرست خانواده وجود دارد، یادآور شد: 607 نفر از این تعداد مستمری بگیر هستند که البته با اجرای طرح‌های حمایتی سعی ما این است که با توانمندسازی از چرخه مستمری بگیران خارج شوند.

رئیس اداره بهزیستی گناباد با اشاره به مهدکودک‌های تحت پوشش بهزیستی گفت: در گناباد 23 مهدکودک وجود دارد که 12 مورد از این تعداد در روستاها هستند و در مهد روستاها کودکان از یک وعده غذای گرم برخوردارند. 

وی ادامه داد: آدینه مهد نیز در گناباد راه‌اندازی شده است که در این مهدها از کودکان در زمان برگزاری نماز جمعه نگه‌داری می‌شود.

آراسته در مورد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز بیان کرد: بیش از 22 درصد از درخواست‌های طلاق در گناباد با فعالیت اورژانس اجتماعی به سازش منجر شده است که از میانگین استان بیشتر از چهار درصد بیشتر است.

رئیس اداره بهزیستی گناباد با بیان اینکه غربالگری و فعالیت‌های مربوط به پیشگیری از تولد فرد معلول بسیار مهم است، ادامه داد: فعالیت‌های چندین ساله بهزیستی در گناباد باعث شده است که ناشنوایی در گروه سنی که در مقطع ابتدایی درس می‌خوانند به صفر برسد، یعنی در حال حاضر در مدرسه استثنایی شهید علویان گناباد هیچ ناشنوایی مشغول به‌تحصیل نیست. 

وی با بیان اینکه در گناباد سه مرکز ترک اعتیاد وجود دارد، گفت: به این مراکز در سال 96، 19 میلیون تومان یارانه پرداخت شده است و به 32 معتاد بهبود یافته تسهیلات اشتغال پرداخت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.