یزد- رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: معلولین و سالمندان برای عبور و مرور در سطح شهر نیازمند محیطی مناسب سازی شده و بدون مانع هستند.

شهر اردکان نیازمند محیطی مناسب سازی شده برای معلولین و سالمندان است

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اردکان به همراه  فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردکان به مناسبت هفته بهزیستی در جمع کارکنان این اداره حضور یافتند و از نزدیک در جریان طرحها و برنامه های سازمان بهزیستی قرار گرفتند.

شهردار اردکان در این بازدید از خدمات رسانی کارکنان این اداره به اقشار نیازمند ، بی سرپرست و معلول شهرستان اردکان تقدیر و تشکر نمود و با بیان این مطلب که در جریان ملاقاتهای مردمی ، علیرغم تنگدستی جامعه هدف بهزیستی با هیچ گونه شکایتی از کم کاری سازمان بهزیستی در قبال مددجویان این نهاد نداریم که این خود نشاندهنده خدمت رسانی خوب و تلاش قابل تقدیر کارکنان این سازمان به جامعه هدف است. 

احمد کمالی با بیان اینکه شغل پرسنل بهزیستی خطیر، حساس و خدا پسندانه است ، خاطر نشان کرد: بازکردن گره از مشکلات مردم توفیقی است که نصیب هر کسی نمی شود و کارمندان سازمان بهزیستی باید بخاطر آن خدا را شکر کنند.

فرمانده  ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اردکان نیز در این دیدار ضمن تبریک هفته بهزیستی از زحمات مجموعه بهزیستی در زمینه پیشگیری ، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی قدردانی نمود.

سرهنگ علی دهقانی با اشاره به همکاری های مشترک بهزیستی و ناحیه مقاومت بسیج در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی گفت : بهزیستی از مهم‌ترین ارگانها برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی است که توانسته در حوزه‌های درمان و پیشگیری از اعتیاد و مداخله در انواع آسیبهای اجتماعی و نیز در فعالیت‌های حمایتی نقش خود را به خوبی در شهرستان ایفا کند.

دهقانی خاطرنشان کرد: در بحث آسیب های اجتماعی همه باید بصورت کارشناسی مداخله کنیم تا بتوانیم گامی موثر در بحث کنترل و پیشگیری از آسیب ها داشته باشیم.

رئیس اداره بهزیستی اردکان  ضمن ابراز خرسندی از حضور مسئولان در این اداره  با اشاره به معرفی اردکان به عنوان شهر بدون مانع و دوستدار سالمند و تقدیر و تشکر به خاطر اقدامات خوب شهرداری و دوره چهارم شورای اسلامی در زمینه مناسب سازی فضای شهری ویژه معلولان و سالمندان در سطح شهر اردکان تصریح کرد: با همکاری مسئولان شهر تحول بزرگی در زمینه ایجاد شهر دوستدار سالمند انجام شد که در سطح کشور نمود خوبی پیدا کرد و باید این روند ادامه داشته باشد.

دکتر عضدزاده  اظهارداشت:  با همکاری و همراهی و استقبال بسیار خوب فرمانداری محترم ، شهرداری و شورای شهر سابق و سایر ادارات اردکان ، امروزه شاهدیم که درطرح های جدید شهری تا حد امکان، استاندارد های مناسب سازی  ویژه  معلولان و سالمندان لحاظ شده است و بهسازی و مناسب سازی پیاده رو خیابان های امام خمینی (ره)، آیت الله شیدا، ابوالفضل و باهنر و میادین امام علی (ع) ، امام حسین (ع) و خاتمی (ره) را از مهمترین اقدامات شهرداری و شورای شهر سابق در این مورد دانست.

عضدزاده ادامه داد: انتظار می رود که چون گذشته مناسب سازی محیط شهری با جدیت تمام در دستور کار قرار گرفته و در تمام ساخت و سازهای شهری ، حق دستیابی مددجویان و سالمندان نیز در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: اردکان با جمعیت ۸.۳ درصدی سالمندان و نیز جمعیت بالای ۳۵۰۰ نفری افراد دارای معلولیت و نیز در نظر گرفتن بیماران دچار محدودیت در حرکت ؛زنان باردار و کودکان نوپادر خوش بینانه ترین حالت جمعأ جمعیتی بالغ بر ۲۰.۰۰۰ نفر را در خویش جای داده است که برای عبور و مرور در سطح شهر نیازمند محیطی مناسب سازی شده و بدون مانع هستند و این همان چیزی است که در دنیای امروز از آن بعنوان شهرهای بدون مانع و مناسب سازی شده یاد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.