قدس انلاین : دبیر ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت: ایستگاه‌های پذیرایی از زائران پیاده امام رضا(ع) ویژه دهه کرامت در ورودی های مشهد دایر شده است.

ایجاد ایستگاه های پذیرایی از زائران پیاده دهه کرامت درورودی مشهد

حمیدرضا باقری صبح سه شنبه در برنامه زنده رادیو خراسان رضوی اظهار کرد: شهرداری مشهد با تشکیل ستاد مناسبت‌ها برنامه‌های ویژه ای برای استقبال شایسته از زائرین در  دهه کرامت را پیش بینی  کرده که این برنامه‌ها در حال اجرا است.

وی افزود: یکی از این اقدامات پاکساری مسیرهای ورودی شهر مشهد بوده و  همچنین در خارج از محدوده شهر ایستگاه‌هایی با امکانات مختلف برای زائران پیاده ایجاد شده است.

دبیر ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد تصریح کرد: اقدامات لازم به جهت  آماده‌سازی سطح شهر برای حضور زائران نیز از برنامه‌های دهه کرامت است که از جمله آن می‌توان به نورپردازی و آذین‌بندی سطح شهر، راه‌اندازی سرویس‌های بهداشتی و آبسردکن‌ها در محدوده منتهی به حرم، پاکسازی معابر اطراف حرم رضوی، راه‌اندازی اکیپ جمع‌آوری متکدیان و کارتن خواب‎ها اشاره کرد.

وی گفت: در راستای فرهنگ‌سازی و ترغیب شهروندان به استفاده از کیسه های پارچه ای ،  ۵۰۰۰ کیسه پارچه‌ای در فروشگاه‌های شهرداری توزیع شده است.

باقری بیان کرد: همچنین در راستای اقدامات در حوزه سلامت نیز اتوبوس دیابت در اطراف حرم مطهر رضوی فعال شده که به صورت رایگان آزمایش دیابت به شهروندان و زائران ارائه می‌کند.

وی تاکید کرد: استقرار خودروهای آتش‌نشانی در اطراف حرم مطهر رضوی و انجام بازدید ایمنی از محل اسکان زائران از اقدامات حوزه ایمنی در دهه کرامت است.

باقری ادامه داد: در حال حال بوستان زائرپذیر غدیر برای استقرار زائران با همه امکانات رفاهی آماده‌سازی شده است لذا برپایی چادر و اسکان در معابر و بوستان‌های شهر ممنوع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.