یزد – نماینده ولی فقیه دراستان یزد گفت : جشنواره « زیر سایه خورشید»، گامی موثر در جهت زنده کردن امامت و ولایت در جامعه است و اهمیت امامت و ولایت با این فعالیت ها در دل مردم زنده می شود .

جشنواره « زیر سایه خورشید»، گامی موثر در جهت زنده کردن امامت و ولایت در جامعه است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ، آیت الله محمد رضا ناصری، شامگاه سه شنبه در مراسم استقبال از خدام حرم رضوی ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهاردشت:  این برنامه با حضور افرادی که رنگ و بوی حرم دارند، طبعا می تواند که دوباره در دل شیعیان یاد و خاطره امام(ع) را زنده کند و به خصوص در این مدت نیز حرکت های خوبی را دارند و به فرهنگ رضوی و امام رضا(ع) و اسلام توجه ویژه ای دارند.

وی افزود: امام رضا (ع) به همه کارهای مردم رسیدگی می کردند و حتی در سفره خود نیز به نیازمندان و اطرافیان خود توجه داشتند و همیشه با فقرا و مستمندان و افرادی که نوعی احتماج دارند، با آنها عنایت و توجه داشتند.

ناصری تصریح کرد: اهمیت امامت و ولایت با این فعالیت ها در دل مردم زنده می شود و این اثرات خوبی دارد و از این عزیزان نیز با وجود برنامه های مختلف تشکر می کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: ما تاکید داشتیم در این دهه حرکت فرهنگ و در ارتباط با گفتار و سیره امام(ع) باشد که در این راستا نیز کتاب هایی تهیه شده و برنامه های مختلف نیز انجام می شود.

مام جمعه یزد گفت: شما باید در قبال این همه تبلیغات سو برنامه داشته باشید که این برنامه ریز سایه خورشید یکی از کارها است و امیدواریم در محافل علمی و مدارس و دانشگاه ها به خوبی این امر انجام شود و این حرکتی کاملا مردمی است که مردم ما نیز عنایت خاصی بدان دارند.

درمان بیش از ۵۰۰ کودک بی سرپرست در جشنواره « زیر سایه خورشید» یزد

دبیر یازدهمین دوره جشنواره « زیر سایه خورشید» استان یزد نیز دراین مراسم استقبال از خدام حرم رضوی ضمن گرامیداشت دهه کرامت گفت: این جشنواره مردمی  در ۴۳۸ شهرستان و ۱۷ کشور جهان برگزار می شود که یک صدا این ندا را داریم و همه شهرمان را صحن دارالعباده آستان رضوی کرده ایم.

سید ناصر حیدری افزود: جشنواره زیر سایه خورشید در استان یزد هم اکنون آغاز به کار کرده است و تا ششم مردادماه ادامه دارد و ۱۶ نفر از خدام حرم رضوی با ۴ گروه در ۴۴ نقطه شهری و روستایی برنامه دارند.

وی تصریح کرد: در استان قریب به ۲۵۰ برنامه پیش بینی شده که با توجه به درخواست ها و اظهار ارادت مردم به خدام حرم رضوی این میزان نیز افزایش پیدا می کند.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: دیدار با علما ، خانواده های شهدا، دانش آموزان، و دانشجویان و .. از جمله این برنامه ها است که ۱۷ جشن نیز در استان در این زمینه برگزار می شود و مراسم جشن بزرگ نیز در آستان مقدس امامزاده سید جعفر(ع) برگزار می شود و قریب به چهل هزار نفر در این برنامه حضور پیدا خواهند کرد.

وی گفت: شعرخوانی و تئاتر و جشن بزرگی که استقبال مردمی با مدلی کاملا اسلامی برگزار می شود و برای اولین بار در استان نیز مسابقه در سه گروه سنی برگزار می شود.

دبیر یازدهمین دوره جشنواره « زیر سایه خورشید» استان یزد افزود: این برنامه به عنوان شعائر الهی است و فرهنگ و نسیم رضوی می برد و بسیاری از ناملایمات را از بین می برد و در این راستا نیز بسیاری از خدمات رایگان انجام می شود.

وی خاطرنشان ساخت: درمان رایگان ۵۰۰ نفر از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست استان و درمان رایگان، ایستگاه های سلامت در ۱۳ نقطه، ۲۰۰ وام کارآفرینی ازجلمه این برنامه ها است.

حجت الاسلام حیدری گفت: اطعام در مناطق محروم، تهیه جهیزیه، آزادسازی زندانیان، اعزام تورهای زیارتی، ترمیم خانه های نیازمندان از جمله برنامه های دیگر ما است.

وی ادامه داد : ۵ هزار کتاب با محتوای سبک زندگی و برگزاری مسابقه ازآن به عنوان برنامه محتوایی ما است که در این زمینه نیز برگزار می شود وتمامی هزینه های این برنامه به صورت مردمی برگزار می شود و در سطح کشور نیز این به صورت خودجوش مردمی برگزار می شود.

جشنواره « زیر سایه خورشید»، بزرگترین جشنواره مردمی در کشور

حجت الاسلام مهدی مهدوی نژاد، مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد در مراسم استقبال از خدام حرم رضوی یازدهمین جشنواره « زیر سایه خورشید» یزد گفت: بزرگترین سوگواره عامل تشیع محرم و اربعین است که اجتماع میلیونی در هیچ کجای کره زمین این وضع وجود ندارد و بزرگترین جشنواره نیز جشنواره زیر سایه خورشید است که در ۱۵۰۰ نقطه از جهان بعد از گذشت یک دهه برگزار می شود.

وی افزود: ما ذره ای از این اقیانوس هستیم که این در سطح کشور برگزار می شود.

مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد خاطرنشان کرد: این برنامه در استان یزد به مدت یک دهه برگزار می شود و همانطور که امام رضا(ع) به حضور چهره به چهره با مردم اهمیت می دادند الان نیز خدام حرم رضوی با این سبک اقدام کرده اند و این به عنوان بهترین بخش در برنامه فرهنگی است.

حجت الاسلام مهدوی نژاد تصریح کرد: در این مراسم یک اثر هنری با عنوان بوی پیراهن یوسف رونمایی می شود که نشان دهنده رایحه عطر رضوی در کشور رمیده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.