قدس آنلاین-رضا طلبی:رئیس اتحادیه طلا و جواهرات مشهد گفت: بازار طلا از نیمه دوم سال ۹۶ راکد است و زائران در بازار مشهد نیز بیشتر به سمت خرید نقره گرایش پیدا کرده اند و از بازار طلا استقبال کمتری دارند و این یک خطر جدی در جهت کسب درآمدهای ناشی از حضور زائران در مشهد می باشد.

گرایش زائران به سمت خرید نقره به جای طلا

باقرمعبودی‌نژاد  به قدس آنلاین تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون ،۳۵فروشنده در حوزه طلا ،پروانه های کسب خود را با طل کرده و به فعالیت های دیگر روی آورده اند. همچنین طی دو سال گذشته بیش از ۵۰ درصد کارگاه‌های طلاسازی و ۲۰ درصد از واحدهای صنفی به دلیل رکود بازار و مالیات‌های سنگین، تعطیل شده اند.

وی با بیان اینکه امروز صنف طلافروشان به بن‌بست رسیدند و ادامه کار برای آن بسیار مشکل شده است،اظهار داشت: از طرفی متأسفانه بازار سکه و طلا به شدت راکد است و متاسفانه دولت در طی نوسانات چند ماه اخیر که این بازار را با رکود مواجه کرده است هیچ دستورالعمل در جهت مقابله با این رکود ارائه نکرده است.

معبودی نژاد افزود: در شرایط فعلی  ،متاسفانه هم مردم و هم کسبه طلا فروش از وضعیت فعلی ناراحت و دلسرد هستند زیرا نه مردم می توانند با این وضعیت ریسک کنند و طلا بخرند و در مقابل فروشندگان نیز از صبح تا شب هیچ فروشی را انجام نمی دهند، زیرا قیمت طلا به صورت مستقیم بر اساس تغییرات نرخ ارز مشخص می شود ،وقتی تفاوت بین ارز دولتی و آزاد بالغ بر ۳ هزار تومان است، بازار طلا اینگونه با نوسان همراه می شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.