قدس انلاین : رییس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: درحال حاضر برای صادرات سیمان و دیگر کالاها نیازمند حدود 1900 واگن هستیم.

خراسان رضوی نیازمند 1900 واگن برای صادرات سیمان
 محمد حسین روشنک در پنجاه و سومین شورای گفت و گوی دولت  بخش خصوصی در اتاق بازرگانی استان، اظهار کرد: خراسان منابع پذیری بالایی دارد و از کشورهای همسایه پس اندازهایی در بانک‌های خراسان صورت می گیرد.
وی ادامه داد: در بخش مصارف بانک ها به دنبال دریافت کننده تسهیلات می‌گردند که این دریافت تسهیلات از دو بنگاه‌های دولتی و بنگاه‌های خصولتی برای آن ها راحت تر باشد.
رییس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی عنوان کرد: در خراسان رضوی نسبت به استان های دیگر بنگاه های دولتی و بنگاه های خصولتی بسیار کم است و چون بانک ها علاقمندند که به آن ها نیز تسهیلات اعطا شود از ما منابع را اخذ می‌کنند و در استان‌هایی که بنگاه‌های خصولتی  و دولتی بیشتر است تسهیلات می‌دهند.
روشنک خاطرنشان کرد: بانک‌ها به اندازه‌ای که مایلند به بنگاه‌های خصولتی و دولتی تسهیلات بدهند مایل نیستند که به بخش خصوصی تسهیلات اعطا کنند و این اصلی است که باید به یک شکلی به آن بپردازیم.
وی تصریح کرد: اگر خواستار آن هستیم که توسعه در استان رونق بگیرد از محل منابع باید راهکارهایی پیدا شود که این منابع به استان بازگردد. اشتغال ما تحت تاثیر مصارف بوده اگر آن را رونق دهیم به اشتغال دست پیدا خواهیم کرد.
رییس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی تاکید کرد: درحال حاضر برای صادرات سیمان و دیگر کالاها حدود 1900 واگن درخواست داریم.
روشنک گفت: اگر بتوانیم مسیر ریلی شرق را تقویت کنیم کمک شایانی به موضوع صادرات و واردات در استان کرده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.