یزد - خدام حرم رضوی با حضور در بیمارستان موقوفه گودرز یزد از بیماران این بیمارستان عیادت کردند.

عیادت خدام حرم رضوی از بیماران بیمارستان گودرز یزد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ، خدام بارگاه امام رضا(ع) در قالب یازدهمین جشنواره « زیر سایه خورشید» یزد با حضور در بیمارستان موقوفه گودرز از بخش های دیالیز، آی سی یو، سی سی یو، داخلی، نوزادان، بیماران اعصاب دیدن کردن و با اهدای تبرکی و تبرک کردن پرمچ  بارگاه رضوی از بیماران عیادت کردند.

در این مراسم نیز خدام حرم رضوی با ربیعی، رئیس بیمارستان دیدار کردند

ربیعی، رئیس بیمارستان گودرز در این مراسم گفت: بیمارستان موقوفه گودرز دارای ۲۲۰ تخت است که تمامی بخش ها به جز جراحی قلب را در خود جای داده است.

وی افزود: اکثر هزینه های درمانی این بیمارستان به صورت موقوفه است که بسیاری از بیماران از شرق کشور نیز به منظور درمان به این بیمارستان مراجعه می کنند.

جشنواره « زیر سایه خورشید»، حرکتی عظیم در جهت معرفی سبک زندگی رضوی

همزمان با دهه کرامت و یازدهمین جشنواره « زیر سایه خورشید» جمعی از خدام حرم رضوی با حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد و جمعی از حوزویان برادر استان یزد دیدار کردند.

حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد در این مراسم گفت: ایرانیان  پیدا کردن را حق و صواب خود را مدیون امام رضا(ع) هستند و در این راستا نیز  شیعیان ولایت پذیری خود را مدیون این آقای بزرگ هستند.

وی افزود: ما امروز باید برای تقویت فرهنگ رضوی در جامعه گام هایی برداریم و برنامه ریزی داشته باشیم که در این زمینه نیز یکی از کارهای موثر برگزاری جشنواره « زیر سایه خورشید» است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: این جشنواره بیش از یک دهه در حال برگزاری است که در هر سال نیز برنامه های متعددی برای آن در نظر گرفته می شود و در استان یزد به فراخور خود برنامه های فرهنگی مناسبی انجام می شود.

حجت الاسلام مدرسی تصریح کرد: حرکت بزرگ و عظیم جشنواره زیر سایه خورشید در سطح کشور و جهان روی داده است که این کار خیر در چندین سال گذشته آثار و برکات فراوانی از خود برجای گذاشته که جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

عیادت خدام حرم رضوی از کودکان بی سرپرست و معلول استان یزد

گروهی از خدام حرم رضوی با حضور در مرکز کودکان آسمانی و مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و معلول استان یزد از این کودکان عیادت کردند.

در این مراسم هدایایی به کودکان اهدا شد و تعدادی از خدام نیز برای مدت کوتاهی با کودکان بازی های کودکانه انجام دادند.

مرکز کودکان آسمانی، نخستین مرکز نگهداری از کودکان معلول و بی‌سرپرست در یزد است که با هدف توانمندسازی معلولان  در سال ۹۳ راه ‌اندازی شده است.

 

خدام رضوی با اهدای شاخه گل به گردشگران خارجی، آنها را فرهنگ ناب رضوی آشنا کردند

خدام حرم رضوی در مراسم استقبال مردمی در میدان امیر چخماق یزد با اهدای شاخه گل به گردشگران خارجی حاضر در این میدان تارخیی یزد، آنها را با فرهنگ ناب رضوی آشنا کردند.

در ابتدای این مراسم همزمان با ورود خدام رضوی به میدان امیر چخماق تعدادی از گردشگران خارجی با راهنمایی لیدرهای خود  همگام با مردم به مراسمی استقبال پیوستند.

مسئولان مراسم با مشاهده حضور گردشگران خارجی گل هایی را به گردشگران دادند تا آنها به گردن خدام حرم رضوی بیاندازند و این اتفاق نیز با حضور مردم صورت گرفت.

در ادامه مراسم نیز خدام حرم رضوی فاتحه ای بر قبور شهدای گمنام یزد قرائت کردند و در ادامه نیز  اجرای گروه زورخانه ای یزد مشاهده کردند.

حضور تعداد زیادی از گردشگران خارجی در این مراسم و مشاهده این برنامه ها به عنوان نکته ای بود که مورد توجه مردم یزد و گردشگران ایرانی حاضر در این مراسم قرار گرفت.

خدام حرم رضوی شاخه گلی وهدیه ای تبرکی به گردشگران خارجی حاضر در این مراسم اهدا کردند که مورد توجه و شوق گردشگران واقع شد و این هدایا را به عنوان یادبودی از مردم ایران معرفی کردند.

سیره رضوی در جامعه بیش از پیش تبیین شود

جمعی از خدام حرم رضوی با آیت الله محمدرضا مدرسی، عضو فقهای شورای نگهبان دیدار کردند.

عضو فقهای شورای نگهبان دراین دیدارگفت: جشنواره زیر سایه خورشید، گامی موثر در جهت معرفی فرهنگ ناب رضوی در جامعه است.

آیت‌الله محمدرضا مدرسی یزدی با اشاره به اینکه شرایط دوران امام رضا(ع) با دیگر ائمه اطهار(ع) کاملا متفاوت بود افزود: سیره رضوی در جامعه بیش از پیش تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه طبق آیات قرآن کریم مقامت امامت از پیامبری بالاتراست بیان کرد: هر پیامبری امام نیست و خداوند این مقام را به تمام پیامبرانش اعطا نکرده است.

وی افزود: بر اساس قرآن کریم زمانی که حضرت ابراهیم رسالتش را به پایان رسانید و آنچه که باید انجام می‌داد را به درستی و کامل انجام داد، خداوند به وی مقام امامت را اعطا کرد و آنقدر این مقام والا و بالا بود که حضرت ابراهیم از خداوند خواست که این مقام را در ذریه او قرار دهد و از ذریه او هم امام قرار بگیرند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه این مقام در ذریه حضرت ابراهیم قرار گرفت اما نه برای همه آنها بیان کرد: خداوند امامت هر ظالمی را تا روز قیامت طبق آیه قرآن کریم باطل کرده است.

مدرسی یزدی با تاکید بر اینکه پس از نبی مکرم اسلام، غیر از امیرالمومنین(ع) و فرزندان آن حضرت هیچ کسی به این مقام دست پیدا نکرد گفت: دلیل این موضوع هم این بود که افرادی که در زمان ائمه اطهار(ع) به حکومت برسند قطعا دست به ظلم و گناه گذاشته‌اند و حقی را ناحق کرده‌اند به همین دلیل هم به هیچ عنوان به آنها مقام امامت داده نمی‌شود.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به اینکه هیچ زمانی جامعه بدون امام نمی تواند باشد بیان کرد: هر کسی که مسلمان است درهر زمانی و در هر مکانی باید امام داشته باشد و بر اساس روایات شیعه، این امام باید معصوم باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه هیچ فرقه‌ای در جهان جز فرقه دوازده امامی قائل به وجود امام زمان نیست خاطرنشان ساخت: با وجودی دیگر فرق اسلامی وجود امام زمان را قبول ندارند که ما از نبی مکرم اسلام روایت داریم که تاکید می‌فرماید که امامان شیعه ۱۲ نفرند، همه از قریش هستند و اولین آنها امام علی(ع) و آخرینشان حضرت امام زمان(عج) است.

وی به دوران غیبت امام زمان(عج) اشاره کرد و ادامه داد: در دوران غیبت آن حضرت هم لازم است که افرادی که نائب امام زمان(عج) هستند، هدایت جامعه را در دست بگیرند و در برابر سختی‌ها و دشمنی‌ها جامعه را رهبری کنند.

مدرسی یزدی به رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در حال حاضرهمه اذعان و تاکید دارند که هیچ شخصیتی بالاتر و بهتر ازمقام معظم رهبری برای هدایت جامعه اسلامی نیست.

امام جمعه موقت یزد به دوران امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: ائمه اطهار(ع) بر اساس نوع و شرایط زمانی که در آن قرار داشتند به نوعی خاص در جامعه بروز و ظهورداشتند و برخی از ائمه با دیگر امامان معصوم(ع) وجه مشترک زیاد داشتند ولی دوران امام رضا(ع) با دیگر ائمه قبل و بعد از ایشان به صورت کامل متفاوت بود

وی به بیان دلایلی از این موضوع پرداخت و تصریح کرد: لازم است که فرهنگ و سیره رضوی در جامعه ترویج و تبیین شود و زمینه‌ای فراهم شود که مردم ایران بیش از پیش با سیره آن حضرت آشنا شوندکه جشنواره زیر سایه خورشی، گامی موثر در جهت معرفی فرهنگ ناب رضوی در جامعه است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.