سناتور ایالت ورمونت به شدت از موضع رئیس‌جمهور آمریکا در قبال همتای روس وی در نشست هلسینکی انتقاد کرد.

برنی سندرز: ترامپ به جای پوتین، قدرتش را به رُخ کودکان مهاجر می‌کشد

به گزارش قدس آنلاین، سناتور برنی سندرز، نماینده دموکرات ایالت ورمونت در سنای آمریکا روز گذشته به انتقاد از موضع دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با ولادیمیر پوتین، همتای روس او در نشست هلسینکی پرداخت.

سناتور ایالت ورمونت که در جمع گروهی از نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات میان دوره‌ای 2018 کنگره در کانزاس سخنرانی می‌کرد، همچنین از سیاست‌های ترامپ در جدا کردن کودکان مهاجران غیرقانونی آمریکا از والدین‌شان به عنوان بخشی از سیاست مرزی تحمل صفر او انتقاد کرد.

سندرز در این سخنرانی اعلام کرد: ما به ترامپ اعلام می‌کنیم به جای نشان دادن قدرت خود به ما از طریق جدا کردن کودکان مهاجر از خانواده‌هایشان، قدرت خود را در مقابل پوتین و روسیه که دموکراسی آمریکا را تضعیف می‌کنند، به نمایش بگذارد.

نماینده سنای آمریکا در ادامه افزود: ترامپ برای جداکردن کودکان مهاجر از والدین‌شان بسیار شجاع است با این حال در مقابل کسانی که سعی در تضعیف نه تنها دموکراسی کشور ما بلکه دیگر ابعاد زندگی ما را دارند، بزدلانه و ضعیف عمل می‌کند. برنی سندرز در سخنرانی دیگری در کانزاس سیتی در شب جمعه اظهارات انتقادی خود نسبت به رئیس جمهور آمریکا را بار دیگر تکرار کرد. سناتور ایالت ورمونت در ادامه تاکید کرد: ما رئیس جمهوری داریم که هنگام ترساندن بچه‌های کوچک خیلی خشن عمل می‌کند اما در مقابل پوتین اصلا سختگیرانه و خشن برخورد نمی‌کند.

طی روزهای گذشته رئیس جمهور آمریکا با انتقادات گسترده از سوی اعضای هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برای موضع خود در نشست دوشنبه گذشته در هلسینکی فنلاند روبرو شده است. در نشست هلسینکی، ترامپ ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا در خصوص مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا را رد کرد.

به دنبال بالا گرفتن انتقادات، ترامپ روز سه شنبه با عقب نشینی از اظهارات خود در کنفرانس خبری هلسینکی به خبرنگاران اعلام کرد منظور او از آن اظهارات این بوده است که دلیلی نمی‌بیند که روسیه در تلاش برای زیر سوال بردن دموکراسی در آمریکا در سال 2016 دست نداشته است. با این‌حال بار دیگر دست داشتن افراد دیگر در مداخله در انتخابات آمریکا را مطرح کرد. ترامپ در این باره اعلا م کرد نتایج جامعه اطلاعاتی آمریکا  درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا را  قبول دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.