قدس انلاین : معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: به مناسبت دهه کرامت کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی با حضور خادمان افتخاری حرم مطهر امام رضا(ع) در محل مسجد صدیقیهای مشهد فعال شد.

خادمان رضوی لباس شیرخوارگان حسینی را می دوزند

حجت الاسلام سیدجلال حسینی روز دوشنبه  افزود: روزانه 150 خادم افتخاری که عمدتا زن هستند در سه نوبت کاری به صورت شبانه روزی در این زمینه فعالیت می کنند. در هر نوبت 50 خادم افتخاری حضور دارند که از این تعداد 10 نفر در حوزه برشکاری، 10 نفر در حوزه دوخت و 30 نفر در حوزه بسته بندی مشغوا کار هستند.

وی اظهار داشت: دوخت لباس برای شیرخوارگان حسینی طی دو مرحله به لحاظ مقطعی زمانی توسط خادمان افتخاری بارگاه منور رضوی انجام می شود و در هر مرحله 50 دست لباس برای شیرخوارگان تهیه می شود.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: لباسهای دوخته شده در محفل شیرخوارگان حسینی که همزمان با نخستین جمعه محرم هر ساله در حرم مطهر رضوی برگزار می شود، به شیرخوارگان اعطا می گردد.
وی گفت: تامین پارچه و وسایل دوخت توسط آستان قدس رضوی انجام شده و خادمان نیز به صورت افتخاری و بدون دریافت هیچ دستمزدی به دوختن لباسها مبادرت می ورزند.
او اضافه کرد: مسجد صدیقیها از مساجد موقوفی امام رضا(ع) در مشهد است. کارگاه دوخت لباس برای شیرخوارگان حسینی برای دومین بار است که در این مسجد فعال می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.