قدس انلاین : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مشهد به عنوان مهد هنر نیاز به تاسیس دانشگاه هنر اسلامی دارد.

نیاز مشهد به تاسیس دانشگاه هنر اسلامی

جعفر مروارید ظهر سه شنبه در دیدار با رئیس دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: متاسفانه در مشهد دانشگاه  هنر اسلامی نداریم و نیاز است در این شهر که مهد علم هنر است شاهد شکل گیری آن باشیم چرا که بارها از سوی هنرمندان و نمایندگان مجلس به عنوان یک مطالبه مردمی مطرح شده است.

وی افزود: در استان خراسان رضوی در بخش رویدادهای بزرگ فرهنگی، شاهد برگزاری نمایشگاه کتاب ناشران ایران، نمایشگاه قرآن و عترت هستیم که دانشگاه می تواند در این خصوص نقش آفرینی کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی ادامه داد: در راستای توسعه فعالیت‌های بین‌الملل با رویکرد توسعه فرهنگ اسلامی می توانیم همکاری مشترک را داشته باشیم و مصمم هستیم  اتاق فکری را با همکاری دانشگاه شکل دهیم.

وی تاکید کرد:باید به سمت کاربردی کردن پایان نامه های دانشگاه در خصوص فرهنگ و هنر حرکت کنیم و در این راستا دانشگاه می تواند نقش بیشتری  داشته باشد.

مروارید  گفت: یکی از راه‌های دسترسی همگانی و کم هزینه به اجراهای هنری گذرهای فرهنگ و هنر است که شهروند مشهدی با قرار گیری در آن تمامی نیازهای فرهنگی و هنری خود را پاسخ دهد که  شهرداری مشهد در این خصوص اعلام آمادگی کرده و نیاز است دانشگاه نیز در این خصوص همکاری داشته باشد .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی  تصریح کرد: وی گفت: روز ملی ورود حضرت رضا (ع) به خراسان، روز های ملی مفاخر استان فردوسی، خیام و عطار نیشابوری در تقویم برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و هنری این اداره کل قرار دارد که می تواند با همکاری بین این اداره کل و دانشگاه فعالیت های ارزشمند تری رانسبت به گذشته رقم زند.

در ادامه این نشست محمد کافی گفت: مشهد شهر فرهنگ، علم و عشق است که دارای ظرفیت های بی بدیلی است که کافی است زمینه بروز و شکوفایی آن فراهم شود.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد افزود: تعامل و ارتباط بیشتر با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند بهره ورانه تر و بسیار هم افزاتر شودو امیدوارم بتوانیم شاهد شکل گیری تعاملات سازمان یافته بین دو دستگاه برای افزایش بهره وری و ظرفیت ها باشیم.

وی ادامه داد:  از یک سو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت ها و تجربیات بسیار ارزشمندی را در خود جای داده و از سوی  دیگر دانشگاه نیروی جوان و پر انرژی برای همکاری دارد که این می تواند زمینه خوبی برای تعامل و گفتگو باشد .

کافی تاکید کرد: دانشگاه آمادگی برای تشکیل اتاق فکر در جهت تقویت عیار نخبگانی شورای فرهنگ عمومی استان دارد همچنین می توانیم در مناسبت های فرهنگی و هنری و قرانی برنامه های مشارکتی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.